anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

Långledig....ridit....:)

Av anaby - 23 januari 2011 16:53

Japp!! Nu har äntligen min långledighet börjat  ME LIKE  

Det var som sagt enorm tungt att stiga upp idag...men allt går ju till slut om man anstränger sig lite 

Tid eller ork att fixa till ingången till åkern fanns inte idag men jag har inventerat och vet allafall vad jag ska ta med för att fixa det imorgon  

Det bästa med att komma ner till stallet idag var att T:s bakben var helt normala!!! PUST!!! Så härligt det kändes  

Idag stog T och åt hö vid stora höhäcken medans jag borstade och tog på utrustning...han stog som ett ljus och åt hela tiden.

Sedan red vi en sväng inne i hagen i skritt och trav innan vi begav oss ut på åkern. Gissa om T var förvånad när det var en ännu större stig till åkern nu när pappa har skottat med traktorn  Han skrittade där med stora ögon  

Gick bra att pulsa i djupsnön och stänga efter oss...blir ju bättre imorgon när jag har fixat iordning ingången.

Började med att skritta och försöka hitta "bästa" underlaget där pappa skottat med traktorn. Efter några varv bestämde jag mig för att rida i mitten....där var det nästan bara gräs framme och lite snö som INTE var packad ganska mjuk. I hjulspåren är det tyvärr mer packad snö och kanter och elände..Man kan ju inte få allt men det går ju att göra det bästa av det man har allafall  

När vi skulle börja trava blev T okoncenterad av allt folk som gick på vägen...och blev en "snubbel-fot"...suck!!! När han snubblar är det för att han inte är uppmärksam på mig...går jag på med skänkel för att aktivera honom blir han ARG på mig...suck= Ond cirkel....

Efter ca 1 varv med snubbel och irriterad häst och en matte som försökte aktivera "gick det hem" så att säga...Tabasco insåg väl själv att han måste helt enkelt skärpa till sig annars går det inte...Då gick det fina fisken  

Travade bara på långsidorna till att börja med men sedan gick det även att trava 3/4 delar av spåret=Jättebra  

Samma sak i bägge varv och det gick MYCKET fortare att få honom lugn och fin i andra varvet   Skrittade sedan av honom eftersom det redan var mörkt ute och en uteritt inte kändes aktuell...hade varit trevligt men jag rider hellre ut dagtid nu från början.

T tittade nästan lika mycket på spåret till vägen när vi gick hem igen...ja han är roligt min häst  Har minsann "koll på läget"  tror han  

T fick helmagnetbehandling och lunch medans jag fyllde på mer hö och vatten..och slutligen mockade vindskyddet.

Trött och slut var jag när jag gick hem men otroligt bra mådde jag i "knoppen" efter att ha varit i stallet idag 


 Jag lär nog var mycket lättvaggad inatt  Hi hi!!


Ha de gott så länge och ha en jättebra fortsatt söndagkväll!!

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards