anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 1 februari 2011

Av anaby - 1 februari 2011 20:12



Börjar med travfilmen och jag kan säga att jag hade "mjälttugg" efter att ha suttit ner på min kära häst så pass länge  Men lite svinn får man räkna med  


Vidare till galoppen  


Och till sista galoppfilmen  



Jag tycker själv att galoppactionen är bättre motför från december....trots att vi tyvärr inte har haft möjlighet att träna så mycket galopp pga snön..


Det var allt vi tänkte bjuda på den här gången  


Nu ska jag fortstätta min ruggning i soffan....har inte gjort många knop idag men känner mig betydligt bättre motför imorse  Blir nog bättre begagnad imorgon efter en god natt sömn  


Ha en jättebra fortsatt tisdagkväll!!

Mvh anaby  mindre sliten nu  

Av anaby - 1 februari 2011 10:47

Jag kände mig en aning risig i magen igår men det har ju hänt förr....tänkte inte så mycket mer på det...

 Jag har öronproppar när jag sover så jag hörde ingenting  Somnade allafall ganska snabbt och vaknar sedan VÄLDIGT tidigt imorse...vilket är otroligt ovanligt för att vara mig...speciellt när jag ska jobba natt....

Var nu ännu risigare i magen....Efter att ha ätit frukost.... rann det bara ur mig  och sedan kom illamåendet  och sedan kräktes jag....men suck och dubbelsuck!!!

Skulle egentligen ha jobbat inatt....men fick nu sjukskriva mig  I och för sig så har jag jobbat nästan 1 år på mitt nya jobb och inte sjukskrivit mig än så länge...peppar, peppar....men nu blev det allafall en "ofrivillig" sjukskrivning  

Tog bilen ner till stallet och tog av T täcke...gav kraftfoder och hö....hann med att fylla på vatten innan illamåendet blev för stort och jag var tvungen att åka hem...TUR ATT JAG TOG BILEN NER KAN JAG SÄGA  Så att jag tog mig hem snabbt igen  


Nu väntar en lugn dag här hemma...blir att åka och köpa Proviva .... Lär ju inte få i mig så mycket idag ändå  ...så det blir bra att börja ta några klunkar med Proviva när han kommer hem sedan...

Ska lägga mig på värmefilten i soffan och se  om jag kan sova en liten stund....och förhoppningsvis må lite bättre när jag vaknar...


Ha en jättebra fortsatt tisdag!!!

Mvh anaby för tillfället an aning krasslig  Men vid gott mod  

Av anaby - 1 februari 2011 09:18

När jag köper hästgrejer/utrustning brukar jag titta runt på ganska många olika ställen. Jag köper sällan från bara ett ställe och sällan endast samma märke....Handlar bla från Börjes, Hööks, Horze, Naturhästen, Exklusiv mfl..där jag hittar utrustning jag vill köpa eller behöver helt enkelt  

Det beror lite på VAD jag är ute efter för utrustning vart jag handlar....

Är jag tex i en annan stad så är det standard att försöka hitta en hästsportbutik och gå in och "kolla runt"  Ibland kan det faktiskt hända att man har tur och hittar någonting som man har letat länge!!! Som tex när jag var ute efter en lädervojlock....de som fanns att köpa begagnade kostade kring 500 kr på den tiden...ca 10 år sedan....

Hela familjen åkte till svärmor och svärfar och hälsade på en helg. Jag och svärmor åkte på den sedvanliga shoppingen och hittade en Ridsportbutik....där jag gick in....givetvis hade de REA!!! Så jag var ju tvungen att "rota runt" överallt  

Hittade till slut en brun lädervojlock!!!! Priset som stog på vojlocken var 125 kr...som HITTAT!!! Jag gick till kassan för att betala och då visade det sig att det var 50% på priset...så jag betalade 75 kr  Den vojlocken använde jag jättemycket på sommaren till min förra häst Zimé som hade lite sadeltvång...men med den vojlocken försvann det i princip  Välanvända 75 kr  

Jag är också en sån här jättejobbig människa som tittar på "hästrelaterade grejer" överallt när jag går in på en affär...vilken affär jag än går in på  Tex har jag nog handlat mer till mig och T på Biltema än vi har handlat till hemmet....tror att samma sak gäller på Jula...och Rusta.....och ÖB  

Förstår inte alls varför jag kallas hästmänniska  

Ha en jättebra fortsatt tisdag!!!

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards