anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 6 februari 2011

Av anaby - 6 februari 2011 15:31


Idag var frågan om jag skulle rida i paddocken eller hagen? Pga brist på sömn kände jag ganska omgående att jag INTE var speciellt pigg på att bråka med T i paddocken idag....Fick bli "barbackapad" + hackamore i hagen   Var grymt less, trött och sliten när jag gick nerför backen till stallet....hörde efter bara några meter en häst som gnäggade...Givetvis T  SKÖNT ATT GÅ TILL STALLET!!!

Tog på utrustningen och sedan var det ju problemet med att ta sig upp...hmmm!! Min vanliga uppstigningspall är inte tillräckligt hög för min häst när jag ska upp barbacka  Förra gången gick det ju bra att kliva upp på järnstaketet till hagen...Provade det även idag...och när T såg att jag klättrade upp på staketet ställde han sig själv så nära det det bara gick och stog som "ett ljus" tills matte "kravlat" sig upp  DUKTIG HÄST!!!

Skrittade först 5+5 varv för att värma upp och för att få lite kläm på hur man ska sitta kvar på hästryggen  T var lugnet själv!! Hade räknat med lite "rodeo" då han vilade igår...men han var lugn som en filbunke  Kände nog på sig att matte var trött och sliten idag  

Dags för trav!!!

Började som vanligt att trava några kortare sträckor....behövdes för T hade en STOR trav idag och jag var mer som "en smörklick på en hett" potatis än jag någonsin har varit tidigare   Och vad gör T då?? Jo, denna underbara häst  gör helt enkelt bara halt när han tycker att jag sitter för ostadigt i traven  Efter 3 varv satt jag stadigare i barbackapadden och T blev piggare och fick ännu större steg  

I andra varvet var det inte tal om att sakta ner...Hi hi!!! Vilken häst, vilket steg och vilken känsla...WOW  Längtar verkligen till sommaren när jag kan rida med barbackapadden på åkern och galoppera  Skrittade av en jättenöjd avslappnad häst...var otroligt skönt för oss bägge 2 med ett lugnare ganska kravlöst ridpass idag  

T fick magnetbehandling och lunch medans jag fixade med allt runt omkring. Gick ganska fort idag och det är ganska skönt att dola på lite efter man har ridit klart...terapi för att varva ner lite 

Har nu landat hemma och väntar på min NYA SÄNG!!! Min systerdotter och hennes man har sålt sitt hus och städat ut. De hade en gästsäng som var 120 cm av märket Malm (IKEA) samma sängsort vi köpt till barnen. Nu skulle de sälja den så då passade vi på att köpa den till mitt "nattsovrum"  Vore väl 17 om man fick ont i ryggen av den?? Nej, det tror jag inte...ska nog gå jättebra. Känns bra att slippa den gamla sängen och madrassen...Kommer nog att sova som en sten imorgon när jag kommer hem från jobbet  

Ikväll börjar min "hellweek" på jobbet...jobbar 5 nätter av 7 på en och samma vecka. Brukar kännas rätt så bra när man har gjort första halvan...2 nätter....Då är man nästan i halvtid  

Har hunnit med att måla 1 varv till på stigbyglarna idag Blir minst 1 varv men förmodligen 2 varv till innan jag kommer att vara nöjd  

Nej, nu ska jag ta mig en dusch innan det blir dags för middag, säng och jobb!!!

Ha en jättebra fortsatt söndagkväll!!

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards