anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 13 februari 2011

Av anaby - 13 februari 2011 18:52

Lyckades faktiskt ta mig upp i vettig tid idag!!! Kravlade mig ur sängen efter 4 timmars sömn  Dock var ju väl inte piggast utan det tog några timmar innan jag orkade med att ta mig ner till stallet  

Tog med mig mitt "luddschabrak", varmvatten och lite annat idag...så det blev att ta bilen.

Idag blev det en kortare ridtur i hagen med barbackapad och hackamore..på en otroligt lugn häst  T har vilat i 2 dagar pga att jag har jobbat men det märktes inte...Skötte sig superbra  

Ställde sig "giv akt" vid staketet så jag tog mig upp på ryggen även idag  

Skrittade 5+5 varv...travade 5+5 varv och skrittade av 4+4 varv. Kändes som en helt ok ridtur och vad jag orkade med idag 

Hade fixat nytt vatten innan jag red så efter ridturen var det bara att ta hand om hästen, mocka och fylla på hö som fattades  

Idag fick T 20 kg hö. Imorgon ska jag börja fylla på bägge höhäckarna igen så att han får "fritillgång" på hö igen  

Vi bestämde igår att vi åker och hämtar det NYA höbalarna på lördag. Så finns det hemma. De balarna är MYCKET större än de andra jag har köpt tidigare i vinter så de kommer att räcka betydligt längre och då har jag även möjlighet att ha "fritillgång" till T igen  

Kan tänka mig att T kommer att var MER ÄN NÖJD imorgon när jag fyller på stora höhäcken igen  Hans favorit-hö-ätar-ställe  

När jag kom hem med bilen åkte L-O iväg för att handla det viktigaste vi behöver inför middagen...vissa saker tar ju tyvärr slut fortare än andra...

Tuppleveransen är också gjord ikväll  


Jag är en aning stel i kroppen efter min 5 nätters jobbarvecka  Imorgon ska jag ta rejäl sovmorgon och ska sedan rida och dola på i stallet...blir en heldag där  

Ha en jättebra fortsatt söndagkväll!!!

Mvh anaby som nu är ledig i 9 dagar  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards