anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 24 februari 2011

Av anaby - 24 februari 2011 18:52

Tänkte skriva ut min mailadress om någon vill maila angående någonting. Ibland kanske man inte vill ställa frågor på bloggen.Jag kollar mailen flera ggr per dag.


anaby32@hotmail.com


Mvh anaby  

Av anaby - 24 februari 2011 17:04

Kan säga att jag har sovit 3 timmar idag när jag kom hem efter jobbet...oppsss!!! Steg sedan upp och gick och satte mig med datorn en dryg timme innan jag gick ner till stallet för att rida. Idag har det snöat STORA snöflingor!!! Största hittills iår!!

Har varit kring -15 grader idag....bättre än -20 allafall  

Vi skrittade direkt till åkern och skrittade fram där för att rida upp spåret lite...blev 4+4 varv innan vi sedan skrittade vidare till paddocken  T skötte sig riktigt bra..vilade ju igår och då kan det lätt bli en hel del "rodeo" för "Herr´n"  

Började trava efter ett varv i skritt och han skötte sig riktigt bra!!! Det blåste ju en del....och presenningen till veden blåste och hade sig  

Pga blåsten och att jag var en aning sliten blev det ingen galopp idag...Men jag är jättenöjd med traven som var 5+5 varv Trots diverse störningsmoment så lyssnar han riktigt bra på matte  

Skrittade av honom på åkern 4+4 varv innan vi gick hem. Underlaget på åkern ser riktigt bra ut nu  Förhoppningsvis kan jag rida enbart där imorgon!!! Beror lite på HUR mycket det blåser  

T fick helmagnetbehandling och lunch medans jag mockade hage + vindskydd. Sedan var det bara att ta och kratta ihop det "gamla" höet skotta upp det i skottkärran och ta in det till vindskyddet ovanpå halmen. T har nämligen "ratat" det gamla höet till förmån för det NYA 

SMART HÄST!!!

Blev 4 skottkärror med hö + det som låg i lilla höhäcken. Fyllde sedan på med halm ovanpå höet. Så nu är det en rejäl madrass att sova på  

Har sedan roat mig med att packa hö i säckar. Det blev 7 säckar som fylldes på i höhäckarna. Sedan fyllde jag på 7 säckar till så att jag har till påfyllningen under nästa vecka när jag jobbar "hellweek". Och slutligen rev jag ur den resterande ½ balen. Den delen var i princip torr  Gick riktigt bra och nu är det gjort!!! Skönt att slippa göra det under helgen  Fixade med lite smågrejer i stallet och gick sedan hem för att ta bilen med en varmvattendunk ner till Termobaren.


Ha en jättebra fortsatt torsdagkväll!!!

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards