anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

Halvstorm!! Ridit och åka bort ikväll;)

Av anaby - 25 februari 2011 15:51

Kan säga att jag sov som en sten i natt!!! Kändes riktigt bra i vänster axel vilket innebär att jag nog INTE har legat på den sidan inatt 

Kändes så där att ens tänka tanken att rida idag  ...suck!!!

Tänkte allafall göra ett försök att rida T på åkern   Jag vet ju INTE om det blåser ännu mer imorgon och då är det bättre att jag rider honom idag och det blir vilodag imorgon istället...som jag planerat från början  

Det gick otroligt bra att skritta till åkern  Trots att det blåste rejält  och riktigt "durrade" inne i skogen...så var det inte en tendes till någonting överhuvudtaget...T bara skrittade på  

Stängde efter oss och satt sedan upp och skrittade 4+4 varv för att värma upp. I och med blåsten idag var det även minimalt med folk som gick på vägen....Hi hi!! Riktigt bra för oss  

Sedan var det dags för trav!!

Kan säga att för att inte ha blivit riden på åkern på flera veckor så var han väldigt lugn..lyssnade dessutom bra på förhållningarna och drog iväg minimalt trots rejäl blåst...jag var halvchockad  Men riktigt nöjd!! Och han var lika fin i bägge varv  

Det blev ingen galopp idag...dels pga blåsten....kände att risken att han drar iväg och blir stressad är så stor..speciellt om det dyker upp någon eller någonting på vägen.... och då blir jag tvungen att "ta igenom" galoppen innan jag kan ge mig för dagen. Med tanke på HUR otroligt fin han kändes i traven...känns det inte riktigt värt det idag....Hade det INTE blåst hade jag galopperat.

Istället skrittade vi av 4+4 varv och sedan gick vi hem.

T fick helmagnetbehandling och lunch medans jag mockade och fixade lite med höet. Bytte ut allt vatten i Termobaren.

Under tiden som jag dolade på ute dök både plogbilen och snöslungan upp och körde på vägen!!! Oppppssss!! Vilken tur vi hade som slapp möta dem idag när vi red på åkern 

Gick riktigt fort i stallet idag!!! Tog endast 2,5 timmar idag  Motför vanligtvis 3-5,5 timmar....  

Har nu landat hemma och ska hoppa in i duschen!! Jag ska iväg till några av mina gamla jobbarkompisar ikväll. Både jag och min gamla kollega I (som jobbar på samma ställe som mig nu) ska dit och träffa de andra  Var snart 1 år sedan jag slutade!! Himmel vad tiden går fort!! Jag hänger inte alls med  Ska bli jättekul att träffa de andra....jag jobbade där i nästan 11 år innan jag slutade...det är ju ganska länge på samma arbetsplats  

Nej, gott folk nu måste jag lägga på en rem så att jag hinner med allt innan jag ska åka iväg!!!

Ha en jättebra fortsatt fredagkväll!!!

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards