anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 2 mars 2011

Av anaby - 2 mars 2011 23:13

  Nu ska jag snart gå och natta de sista Brukarna och sedan fixa klart i tvättstugan. Innan jag börjar äta min "middag" på jobbet  

Känns skönt att jobba sista natten och sedan var ledig 1 natt innan jag ska jobba de återstående 2 nätterna den här veckan.

Pratade med L-O för en stund sedan och vi ska lastträna T imorgon efter middagen. Jag vill prova lasta honom när det är mörkt för att se OM det kan vara det som senast gjorde att han blev osäker och inte ville gå in när vi skulle hem från träningen. Sedan ska vi börja jobba med Termobaren  Räknar med att allt ska vara klart kring den på söndag  Vi måste ju även fixa en ny SJ-pall med högre "staket" runt så att Termobaren står stadigt mot "pansar-mulen"  

Vill även kunna binda fast Termobaren i "staketet" så att jag slipper oroa mig för att T får upp den och har sönder den igen....Tur att det finns spännband som är bra  

Sedan ska T få aspträd inne i hagen under helgen. Då har jag nog gjort vad jag kan för att stimulera honom ett tag framöver  

Jag ska försöka sova så länge som det går imorgon....det lär behövas eftersom jag har sovit så himla dåligt i 2 dagar nu. När jag sedan har piggnat till tillräckligt... ska jag rida T på åkern en sväng i skritt och trav. Orkar tyvärr inte ta tag i galoppen förrän på fredag men planerar trava en hel del istället. Han har känns lugn och fin i traven så det ska nog gå fina fisken  

Känns som om jag kommer att sova gott under natten imorgon 

Himla tur att vi handlade mat idag för det hade inte funnits tid till det imorgon  Tänk om dygnet hade FLER timmar!! Så glad jag skulle vara då!!! Allafall under mina "hellweeks"!!!!

Nej, gott folk!! Nu ska jag göra ett ryck på jobbet!!

Sov gott och tänk på mig när ni stiger upp imorgon  ...då får jag åka hem och sova!!!

Mvh anaby  

Av anaby - 2 mars 2011 18:14

Hade en bra natt på jobbet men har inte sovit bra idag heller...grymt trött men har för mycket menssmärtor trots värktabletter  ...kroppen kan helt enkelt INTE slappna av och sova lugnt  ...suck!!!

Till slut var det bara att stiga upp...och ta bilen ner till stallet.

När jag kom ner till stallet ser jag att T har KASTAT omkring Termobaren   Han har gjort det 1 gång tidigare och då hade jag inte fyllt på den tillräckligt mycket. Dock fyllde jag på rejält igår så den nästan var full. När jag kommer fram till den ser jag att han har tuggat av ena handtaget  och även tuggat INUTI den så att det är bitar borta från plasten på insidan...så fogskummet syns....och sprickor i plasten  Men suck och dubbelsuck!! Och trippelsuck!! Den enda positiva var att han INTE hade kommit åt elkablen...tack och lov  Den sticker bara upp en liten kort bit på baksidan av Termobaren och resten är nergrävd i marken.

Kan säga att luften bara gick ur mig på en gång  Blev så otroligt arg och ledsen på samma gång...En himla tur dock att det INTE är -20 grader ute nu!!!

Fyllde upp halva Termobaren...där det INTE var sprickor....och ställde sedan ut 2 st 20 L vattenhinkar bredvid stora höhäcken. Fyllde på höhäckarna idag så då dricker T förhoppningsvis ur hinkarna på dagen när det är varmt och då finns det vatten kvar i Termobaren tills kvällen. Får åka ner morgon och kväll och fylla på vatten i några dagar nu framöver...tills NYA Termobaren är färdig.

Ringde sedan till L-O för att höra om vi kunde åka och handla mat när han slutade jobbet? Då skulle vi även åka och köpa nya baljor, värmekabel och fogskum till en NY Termobar.

Jag kom även på att jag hade fått en värdecheck från Granngården på 50 kr via mail då jag var in på deras hemsida och registerade min mail  HETT TIPS TILL ER SOM INTE HAR GJORT DET ÄN!!! Och en till värdecheck på 30 kr sedan jag köpt foder. Tog med mig bägge 2 och idag kom de till nytta kan jag säga  

Köpte en tunna på 65 Liter (innertunna) och en på 90 Liter (yttertunna). Jag hade först tänkt köpa rektangulära tunnor men efter vi kollat runt lite på både runda och rektangulära så tyckte vi bägge 2 att de runda var bättre. Den här modellen är lägre än den gamla och större. Min "gamla" Termobar är på 50 Liter. Så den här bli 15 Liter större och är nog ingen nackdel till en "stordrickande häst"  

Priset för bägge tunnorna blev 218 kr men då jag hade värdecheckar för 80 kr betalade jag "bara" 138 kr  ME LIKE  

Sedn åkte vi vidare till Jula för att köpa fogskum och värmekabel. Blev 2 st stora tuber med fogskum för 69 kr st. Var sedan i valet och kvalen vilken längd på värmekabeln jag skulle köpa. De hade ingen 8 meter hemma....så jag tog en som var 10 meter..den kostade 1090 kr. Ångrar i efterhand att jag INTE köpte en värmekabel i höstas när de hade "kampanj"...men det är lätt att vara efterklok  !!! Den här värmekabeln är dubbelt så lång som den förra till den "gamla" Termobaren..dock kommer den "nya" att bli större så det behövs nog  

Vidare till Willys för att handla mat...sedan hem och fixa middag...och nu ska jag ta det lugnt och se på TV tills jag ska åka till jobbet igen.

Jag kommer inte att börja med den nya Termobaren förrän imorgon...vi måste ävevn klura lite på VAD vi ska ställa den på? Förmodligen blir det en SJ-pall även här...men med högre "grindar" runt så att T inte kan putta ut den. Jag skulle gärna även vilja kunna binda fast den på SJ-pallen på något sätt. T är ju så himla klåfingrig  med sin mule  

Jag kommer att fota, skriva och lägga in allt jobb vi lägger ner på den nya Termobaren under veckan..för dem som är intresserade att titta på det  

L-O har lovat att kapa ner några aspar i helgen som vi ska lägga in i hagen till T. Förhoppningsvis så knaprar/tuggar han på dem istället för på annat  Senaste vintern när vi la in aspar i hagen tuggade T INGENTING alls på dem...men det kanske blir bättre nu...vi får se!! Skadar ju allafall inte att prova  

Det känns bra att ha "en plan" framöver till en otroligt "klåfingrig" häst!!!

Nej, gott folk!! Det har varit en hektisk em och kväll!! Nu ska jag chilla innan jag åker iväg och jobbar min 3:e natt den här veckan!! Imorgon natt få jag sova...just nu längtar jag grymt mycket till dess  

Ha en jättebra fortsatt onsdagkväll!!

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards