anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 3 mars 2011

Ridit T idag...i blåsten!!!

Av anaby - 3 mars 2011 16:51

Kan säga ärligt att det var segt att ta sig ner till stallet idag...klockan var nästan 14.00 innan energin till att gå ner infan sig  Då hade "knoppen" krigat med "kroppen" ett tag och kommit till en kompromiss  

Imorse när jag åkte hem från jobbet blåste det HELSTORM!!! När jag vaknade blåste det HALVSTORM....hmmm!! Jag bestämde mig ganska snart för att enbart rida i hagen idag och prova T6:an i skritt och trav. Vilket vi också gjorde   T kändes riktigt lugn och fin med tanke på att han vilat igår  Lagomt tills vi skulle börja skritta av upptäckte jag att blåsten hade gett med sig..hmm!!! Lika bra att prova skritta på åkern allafall  Det kan ju gå bra  

Sagt och gjort...vi skrittade dit...och sedan blev det skritt i 1 varv innan jag provade att trava. T var lugn och fin som bara den  Härligt då jag var rejält trött   Blev 4+4 varv i trav och sedan 1 +1 varv när jag satt ner i traven.

Han känns lugnare i vänster varv men i höger blir det lite tokigt med folk och annat som snabbt kan dyka upp bakifrån. Och med tanke på att pappa körde med traktorn uppe på gårdsplanen ca 100 m bort + en annan traktor en bit bort och blåsten så är jag JÄTTENÖJD med ridturen idag  Lite stressad i höger varv men som sagt han lugnar ner sig och tar efter ett tag förhållningar och lyssnar på rösten= BRA  

Ingen galopp idag pga blåst och traktor. Är det lugnt imorgon ska jag försöka ta igenom galoppen en gång till som jag gjorde senast. Tror allafall att jag kommer att ha igen mycket av jobbet jag la ner idag till imorgon...han kommer att vara lugn även då  Hoppas jag!!!

Skrittade av 4+4 på åkern och sedan gick vi hem. T fick helmagnetbehandling och lunch medans jag fixade med hö, vatten och mockade.

Nu har det nästan slutat blåsa ute!!! Helt otroligt härligt!!! Bådar gott inför ridturen imorgon  

Nu väntar middag och lite annat pyssel  

Ha en jättebra fortsatt torsdag em och kväll!!

Mvh anaby  

 
 
Camilla

Camilla

3 mars 2011 19:40

Sv: Verkligen idioter!! Man undrar verkligen hur folk tänker ibland om de ens tänker!

http://camillahastskotare.blogg.se

anaby

3 mars 2011 21:49

Det är så himla tråkigt att se människor som INTE tänker efter....Man riktigt ser hur otroligt stressad och rädd hästen är:(...

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards