anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 4 mars 2011

Hästen klar:)...resten kvar;) Hi hi!!

Av anaby - 4 mars 2011 15:43

Kan säga att jag var nog nästan medvetslös när jag la mig på kudden och spikmattan igår  Tog inte många minuter innan jag sov som en sten!!!

Har sovit 9 timmar inatt så det känns helt ok  Ska nu jobba mina sista 2 nätter så innan min långledighet och "sportlov" börjar  

Tog det ganska lugnt på fm...bla så har jag lagt ett av pullartränsen som jag köpte från Horze i oljebad  och lite annat pappersarbete  

Sedan var det dags att ta sitt pick & pack och gick ner till stallet för att rida T  

Idag har det blåst MYCKET ute!!! Men jag tänkte ändå göra ett försök med att rida på åkern...är ju inte värre än att jag får "avbryta" och gå hem igen  

T var väldigt lugn och trevlig att göra iordning. Han stog verkligen som ett ljus medans jag gjorde iordning honom idag  

Kopplade sedan på grimskaftet i tränset...satt upp och skrittade till åkern. Jag behöver nämligen grimskaftet sedan när jag ska öppna/stänga grinden. Smidigt att grimskaftet redan är på plats när man hoppar av...och sedan tar jag bara bort det medans jag rider  

Kan säga att det har tinat bort GRYMT MYCKET snö på åkern!!! Jag är helt chockad  Blåsten och + graderna gör verkligen sitt!!!

Då underlaget inte riktigt var till belåtenhet idag...är en aning isigt även om det var mjukt...så blev det bara skritt och trav. Dock kan jag säga att han kändes JÄTTEFIN i traven  

Lagom tempo och lagom på i handen   Lyssnade jättebra på både förhållningar och framåtdrivande trots halvstormen  Det som är bra när det blåser mycket ute är att det nästan inte är någon ute på promenad  

Var endast 1 bil och 1 hund idag och gick på vägen medans vi red  

Skrittade sedan hem och jag kan säga att igår när vi skrittade hem var det en liten sträcka på vägen som var upptinad...idag var nästan HELA vägen upptinad!!!

För att vara här uppe i Norr är det i princip 1 månad för tidigt med att våren har satt igång!! Jag minns ärligt talat INTE när snön har tinat bort så här tidigt förrut!!

T fick helmagnetbehandling och lunch medans jag passade på att fylla på 2 säckar med hö i stora höhäcken. Egentligen behöver jag inte fylla på förrän imorgon. Men jag jobbar inatt och så ska vi få besök imorgon em när jag har vaknat. Då känns det bättre att det går lite fortare i stallet så att man kan umgås istället  Fyllde på 4 nya hösäckar av det översta höet som var helt torrt. Sedan har jag vänt på hela höhögen för att det som var lite fuktigt och låg underst ska torka upp. Blir fina fisken!!!

T har verkligen varit jätteduktig angående vattnet!!! Han har druckit upp bägge 2 hinkarna som jag har ställt ut...underbart att vi har "samma tanke" angående att dricka upp vattnet ur hinkarna först   De är helt tomma på morgonen  och sedan är Termobaren ½ tom.

Vi ska jobba vidare i helgen med att få den nya Termobaren färdig. Det ser ut som om vi kommer att ställa den nya i anslutning till vindskyddet vid ena hörnet. På så sätt får vi också bort elkablen bort från hästen på ett vettigt sätt då den kommer att gå genom vindskyddet istället Jag har ju som bekant en häst med MYCKET "klåfingrig mule  & stålmule"...hmm!!!

Mockade hage och vindskydd innan jag gick hem.

Nu ska jag sätta igång och skära bort fogskum från Termobaren och tejpa med svarttejp innan det blir dags för middag!!! Ska ta några kort på "skapelsen"  

Kommer ett separat blogginlägg om Termobaren lite senare ikväll.

Sedan blir det middag, en dusch och iväg till jobbet  

Känns helt ok att jobba!! Jag har såna underbara Brukare på mitt jobb att man inte annat än kan bli både nöjd och glad när man kommer dit  

Nej, gott folk!! Dags att göra ett ryck!!

Ha en jättebra fortsatt fredag em och kväll!!!

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards