anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 9 mars 2011

Av anaby - 9 mars 2011 12:04

Släppte ut T i hagen med magnettäcke, benmagneter och nackmagnet på morgonen så att han skulle få lite magnetbehandling efter gårdagen. Sedan satte jag igång och mocka hage+vindskydd+ box, fylla på vatten och hö.

T var ganska lugn idag...var nog en aning trött sedan igår kan jag tänka mig  Det var jag med!! Vi är ju inte van någon av oss att hoppträna  ...så vi får helt enkelt bygga upp oss allt eftersom tillsammans  Jag känner mig rätt så ok i kroppen trots att jag föll av igår. Blir nog "som vanligt" tills imorgon  

Idag blev det ett ganska lugnt pass...vi skrittade 6+6 varv på åkern. Ingen trav då jag kände att orken inte fanns och sedan kändes det bättre att T enbart fick skritta idag. Han får ju ändå röra på kroppen lite om han har träningsvärk.

Var otroligt och fantastiskt lugn på åkern. Utan huva i rejäl blåst!!! De senaste 2 veckorna när jag har ridit på åkern har jag börjat träna att han ska "skritta på mer". Det har nu gett resultat och han lyssnar numera riktigt bra på NÄR jag vill att han ska "gå på mer". Idag ökade han t.o.m skritten själv på långsidorna!!! DUKTIG HÄST!!!

Kan säga att det ser rätt så bra ut på åkern just nu!!! Nästan all is och snö är borta på "spåret". Ena långsidan är i princip helt is/snöfri  Medans den andra har lite kvar...men bara efter ½. Vill inte ens tänka på vart jag skulle har ridit om pappa INTE hade skottat upp på åkern   Då hade jag fått ställa av T tills det tinat upp...hade INTE varit roligt alls  Så det bådar gott att kunna rida på åkern under nästa vecka  

Skrittade sedan hem på en lugn häst  Orkade inte bråka med honom och gå hem...så jag satt upp istället och han skötte sig jättebra som vanligt  

Idag gjorde han inte en tendens till att försöka klia sig när han hade på sig tränset    Är väl inte lönt när man har en sån envis och tjurig matte   Han fick jättemycket beröm och det märks så tydligt att han verkligen "förstår" att han är duktig  

Sedan var det bara lunchen kvar...innan jag tog mitt pick och pack och gick hem.

Har nu landat hemma och ska ta en dusch och packa inför resan till stugan. Vi ska åka så fort jag är klar  

Pappa är hästvakt  T är helt klar idag så det är imorgon han ska ge mat, trampa ner hö och fylla på vatten. Sedan kommer vi hem igen på fredag och då fixar jag allt själv  Smidigt när det inte är så mycket att göra även fast man åker bort i några dagar. Ska se om jag hinner med en skritt tur på fredag kväll när vi kommer hem. Skulle vara guld för T att få röra på sig lite då han vilar imorgon. Ja, vi får se hur det blir med tiden och när vi kommer hem framför allt!!

Det löser sig nog!! Hi hi!!

Nej, gott folk!! Nu ska jag lägga på en rem så att vi får åka till stugan och mysa   Har sett fram emot det här sedan jag påbörjade min "hellweek"  

Vi har med vårt mobila bredband så det blir nog någon blogg från stugan under tiden vi är där.

Ha en jättebra fortsatt onsdagkväll!!!!

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards