anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 21 mars 2011

Av anaby - 21 mars 2011 17:12

Idag har jag beställt ett Horsemanship startpaket till mig och T till mycket bra pris   Innehåller NH-stick, arbetsrep och en repgrimma med ringar som man kan fästa tyglarna i när man rider. Jag bytte ut den "vanliga" repgrimman till en med ringar. La till 30 kr för det och det är det nog värt   Tänkte att en stick kunde vara bra att ha när vi ska börja med Pilates och lite andra trick under senvåren. Och sedan har jag letat länge efter en repgrimma med ringar som man kan fästa tyglarna i. Tror att det kommer att passa "herr´n" bra och bli tryggare för mig att "ha tyglarna på plats"  

Mvh anaby  

Av anaby - 21 mars 2011 16:55

Fick besked igår att jag inte kommer att kunna hoppträna på tisdagar framöver. Det är ju en hel del ordinarie ryttareoch sedan även reserver som är före mig i kön så att säga. Sedan börjar ju tävlingsäsongen så då blir det ju så här... Det är ju absolut INTE tränarens fel utan känns bara tråkigt för mig och T. Dock fick jag ett tips från "samordnaren" om en annan tränare på söndagar. Vilket passar mig bättre då jag endast jobbar 1 söndag på 6 veckor   Ringde den tränaren idag och nu har hon ringt upp.

Det ser ut som om vi kan får hoppträna ungefär 2 ggr per månad i mån om plats. Ev. redan på söndag. Hon skulle kolla upp hur många som kommer och tränar då och sedan ringa mig under veckan!!! KÄNNS JÄTTEBRA!!!

Har jag tur får jag nästa "fasta" plats på söndagar under hösten eller vintern Då är förhoppningsvis T så pass lugn att jag kommer att kunna åka in själv och träna också  

I nuläget är det ju allafall bättre att hoppträna 2 ggr per månad än ingenting alls.

Så det verkar lösa sig för oss med hoppningen  Skulle vara guld att få komma igång ordentligt med hoppningen så att vi kan hoppa lite banor till hösten. Ja, den som lever får se 

Nu är "orosmomentet" över och jag kommer nog att kunna sova gott imorgon när jag kommer hem från jobbet  

Mvh anaby  

Av anaby - 21 mars 2011 15:39

Japp!!! Ännu en händelselös sovar-dag   Hade en bra natt på jobbet och var riktigt, riktigt trött när jag kom hem. Somnade när jag la huvudet på kudden och kroppen på spikmattan Har dock inte sovit så länge idag...har oroat mig för några saker. Ska skriva om dem senare under veckan när jag vet om det löser sig eller inte...

Har nyss kommit från stallet och T. Blev en kort tur idag. Gav endast mat...mockade hage...fyllde på vatten och fixade med höhäcken. Pussade på T innan jag begav mig  hem igen 

Det verkar ha varit väldigt varmt idag!!! Vägen är nästan helt snö/isfri nu 

Just nu sitter jag med min NYA dator  Vilken skillnad mot den gamla 

Ska lägga mig och vila i soffan och se om jag kan somna en liten stund innan L-O kommer hem från jobbet. Har en natt till att jobba innan jag är ledig 2 nätter  

Ha en jättebra fortsatt måndag!!!

Mvh anaby   

Av anaby - 21 mars 2011 00:27

Har läst nya nr av Hästmagazinet för andra gången den här veckan nu  ...och hittade en artikel om "Pilates för hästar" som jag fastnade för!!Vissa av rörelserna påminner lite om trickträning. Det här ska jag börja träna med T så fort snön försvinner och vi får mer plats i hagen  Blir superbra att träna efter ridturen!!! Har även tänkt börja träna lite trick med honom. Speciellt de dagar han vilar  ...kommer att bli bra då "herr´n" behöver aktivera "sina små grå" lite emellanåt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards