anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 1 april 2011

Av anaby - 1 april 2011 14:02

Har verkligen sovit som en sten inatt!! Var t.o.m svullen i ansiktet så att det kändes Opppsss!!! Så kan det gå!! Kände mig väldigt utvilad  

Idag var det ganska ruggigt ute...har snöat en del på natten eller morgonkvisten. Dock bara någon cm så det kändes helt ok trots allt 

Gick ner till stallet vid 11.30-tiden Har insett att om jag kommer iväg ut och rida kring 12.00-12.30-tiden är det minst människor ute och går på vägen Idag träffade vi på ca 5 st motför vissa dagar 25-30 st. Blir en viss skillnad...

Idag kan jag säga på rak arm att min häst var HELT UNDERBAR att rida

Han skrittar lugnt och fint även om han tittar sig omkring....han travar lugnt och fint också!!!! Idag passade jag på att utöka traven nere vid älven...efter vi kommit förbi staketet/planket travade vi i en mycket lugn och avslappnad trav  Det kändes som om jag satt på fel häst!!! Saktade av helt lugnt och fortsatte att skritta...VILKEN KÄNSLA!!! Min häst känns nästan "normal" nu  

Skrittade lugnt hemåt igen.  Sedan blev det mer trav sedan vi ridit förbi stallet....inga problem där heller!!! Hade tänkt trava en kort bit till men då kom en kvinna med cykel och hund så då saktade jag av och skrittade förbi dem. T var helt lugn och då ville jag inte trava mer. Men idag blev det nog en utökning av traven på nästan 500 m!!! Skrittade sedan hem på en MYCKET lugn och harmonisk häst!! Tror aldrig att jag har ridit eller sett T så lugn och framför allt nöjd som han var idag

När vi nästan var hemma kom 2 cyklister bakom oss. Jag hann upptäcka dem i tid och gjorde halt så att T också skulle hinna med och se dem i tid. Det blev ingen reaktion från T utan han tittade på dem när de cyklade förbi Trots att en av dem nästan snuddade vid mitt ben Konstigt att man MÅSTE cykla så nära en häst när vägen är tillräckligt bred ändå!!! Man ryms då 2 bilar i bredd nu när vägen har tinat upp och ändå ska man nästan cykla på en häst som står stilla?? Tja, det var ju en himla tur att T INTE hoppade till och ut i vägen mot cyklisten     

Är jättenöjd med ridturen idag!! Känns verkligen som om vi är på "rätt väg" vad gäller uteritterna nu!!! SKÖNT SOM BARA DEN!!! Då underlaget INTE kommer att vara så bra nu framöver är nästan vägen det enda ridstället tills åkern och paddocken har torkat upp. Är så att säga i "grevens tid" jag introducerar längre uteritter för "Herr´n"  Och samtidigt skönt att det har fungerat så himla bra  

 


Lägger in en gammal bild från hur vår ridväg ser ut på väg hem från kyrkan 


T fick helmagnetbehandling och lunch medans jag mockade hage + vindskydd. Passade på att kratta bort gammalt hö som tinat upp vid stora höhäcken idag igen...blev 1 skottkärra som åkte bort idag. Lättare för kroppen att ta bort det allt eftersom det tinar upp motför att ta allt på en gång.

Hade sedan "mys-stund" med min otroligt nöjda häst Eller jag kan nog ärligt säga att jag var nog lika nöjd som T var 

Har nu landat hemma och ska fika lite och sedan fixa här hemma lite. Ska även smörja lite träns, martingal och annat under em så att allt är klart till på söndag när det är hoppträning

Nej, gott folk!! Nu ska jag njuta av resten av dagen/em och kvällen!!!

Ha de jättebra så länge!! Och ha en jättebra fortsatt fredag!!

Mvh anaby  

  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards