anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 2 april 2011

Av anaby - 2 april 2011 21:17

...att vara hästägare 

   

Ett annorlunda kort på T   

Mvh anaby  

Av anaby - 2 april 2011 17:43

Idag har jag fått svar via mail på en del frågor jag hade om Rambo Micklem tränsen   Är en del skillnader dem både på typ av träns och även brunfärg. Nu vet jag allafall vilket av dem det blir när det blir dags att beställa mitt till T   Ska dock avvakta ett tag än...har köpt alldelens för mycket till T redan under våren   Men tids nog ska även jag köpa ett!!! Förhoppningsvis innan semestern  

Mvh anaby  

Av anaby - 2 april 2011 16:31

Jag har verkligen bästa pappan i stan Det är fortfarande JÄTTEMYCKET snö i T:s hage och förra vintern skottade han bort allt med traktorn. Det blev jättebra och resten tinade bort otroligt snabbt Dock gäller det att ta det i "vettig tid"...dvs man får INTE vänta för länge för då gör traktorn för djupa spår på både fram och baksidan av stallet...och sedan måste även snön gå att köra bort...så det får INTE vara för kallt   Och sist men inte minst ska pappa ha tid och möjlighet att hjälpa till att skotta  En hel del som ska passa in för att allt ska klaffa!!!

Ringde pappa idag för att kunna boka in en tid för bortskottning av snö till senast måndag. Han tyckte att vi skulle ta det redan idag!! Vilket INTE var någonting jag hade förväntat mig utan det blev en STOR BONUS Sedan ska jag tillägga att pappa hjälper inte mig för att det är så roligt utan för att vara snäll med mig   En traktor kostar ganska mycket pengar att bara starta upp innan man ens har börjat använda den!!! Jag har allafall en otrolig tur som har en pappa som vill hjälpa mig!!!! Jag ska även tillägga att pappa har ett eget företag där flera traktorer behövs för att få allt att fungera i verksamheten. Därav har han också möjlighet att hjälpa mig då redskapen redan finns att tillgå  

Tog bilen ner till stallet då jag skulle ta hem sadel  och lite annat till hoppträningen imorgon. T fick komma in i stallet och äta sin lunch....kan säga att han var INTE så glad att få komma in  ...men han kan inte vara ute i hagen när traktorn kör där. Så valet var lätt för mig

Jag hann med att kratta och ta bort gammalt hö kring stora höhäcken, mocka hage + vindskydd och fylla på nytt vatten i Termobaren när pappa dök upp 

Förebilder på snön i hagen:

         Det har tinat bort snö och blivit is men det känns ändå som om det är MYCKET snö kvar fortfarande 

PS!! Onödigt vetande!!! I det stora röda huset i 2 plan till höger i bild bredvid den stora granen bor jag  Så jag har nära till stallet och T  De stora röda byggnaderna med svart tak som upptar halva bilden...tillhör pappa och mammas företag    

Efterbilder när pappa har skottat bort snön med traktorn:

 

Här har han även skottat bort min "dyngstack nr 2" som jag har använt till hag-skiten i vinter 


  Tycker själv att det...   ...blev en otroligt...   ...stor skillnad på...  ..."före & efter bilderna" av snöskottningen idag

Vi fick ta hem stora höhäcken för renovering  Det är inte så farligt som de låter utan när vi skulle flytta på den hade den frysit fast och då lossnade ett av benparen på SJ-pallen. Vi tog hem den med traktorn och skurvade fast nya ben helt enkelt  Sedan skjutsade pappa ner den till stallet igen så att jag kunde fylla på hö och när det var klart...kunde jag släppa ut en MYCKET glad T  Hans ögon var mycket stora när han kom in i hagen igen!!! SNÖN VAR JU BORTA!!! Hi hi!!! Blir det + grader nu kommer den sista snön i hagen att tina bort ganska snabbt    

Har oljat in alla 3 träns + tyglar och martingal. Och packat inför hoppträningen imorgon.

Nu ska vi snart äta middag och sedan ska jag ta mig en varm dusch   och efter det  umgås med min kära man 

Ha en jättebra fortsatt lördagkväll!!! Glöm inte Körslaget!!!

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards