anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 3 april 2011

Av anaby - 3 april 2011 13:08

Har sovit rätt så bra inatt   Tycker att det är rätt så skönt att stiga upp först och äta frukost...mysa med lap-topen och surfa in på diverse hästsidor   i lugn och ro!! Hann t.o.m att se nyaste avsnittet av Ponnyakuten på fm 

Sedan gick jag ner till stallet och har dolat med T och fixat iordning till ikväll. Har borstat av honom ordentligt nu på dagen och förhoppningsvis behöver jag inte borsta honom mer ikväll innan vi åker Beror på OM han har rullat sig eller inte 

Han var nöjd att bli "av-pälsad" idag  Upplever att det lossnar mer och mer päls för varje dag nu...skönt!!!

Sedan har jag gjort iordning boxen med vatten, hö och kraftfoder så att jag bara behöver ställa in honom, linimentera ben och byta fleecetäcke när vi kommer hem från hoppträningen ikväll.

Ut till hagen och där satte jag igång och kratta ihop gammalt hö och gammal skit som tittat fram sedan snöskottningen igår  Blev 2 skottkärror som jag lyckades samla ihop. Men himmel så bra det blev när jag "städat" klart  Blev STOR skillnad!!! Just nu är det så skönt att jag kan ta med skottkärran runt hela hagen  Det gick inte tidigare pga all snö   T är så himla rolig!! Han har bajsat flera högar under natten i hörnet som jag under vintern har använt till "hag-skiten" som pappa skottade bort igår. Idag när jag stog och mockade gick han t.o.m dit och bajsade...och vände sig om och tittade på mig som om han tänkte:VISST VAR JAG DUKTIG NU!!  Fick beröm och hästgodis av mig Curling-matte som man är  

Kan säga att det är jättebra när han bajsar mer i hagen för då blir det mindre inne i vindskyddet..speciellt där han ligger och sover   Idag var det bara några små högar i vindskyddet. Bara att tacka och ta emot!!!!

Lämnade T ätandes från stora höhäcken...han såg väldigt nöjd ut 

På väg hem såg jag att min "uppsittningspall" som stått på åkern var borta  Det blåste rejäl igår kväll...så den hade blåst all världens väg...inte mycket att göra. 

När jag nästan var hemma såg jag att den hade fastnat i närheten av ett träd på andra sidan vägen vid vårt hus  Har nu tagit hem den och får nu istället ta ner den när jag ska rida och sedan ta hem den igen. Kommer nog att ta några veckor innan det är riktigt ridbart på åkern igen. Är väldigt blött just nu...ingen is eller snö på spåret...men som en lervälling istället  Som att välja mellan pest eller kolera??

Vi får hålla oss till vägen så länge   

Nej, nu ska jag chilla en stund och sedan ska jag packa in utrustningen i bilen innan det blir middag!!

Hoppträningen börjar kl. 21.00 så vi åker ner till stallet vid 20.00-tiden

Kommer bara att skriva ett kort inlägg när jag kommer hem om hur det gått ikväll. Skriver mer imorgon istället. Klockan brukar vara ganska mycket när vi kommer  hem.

Nej, gott folk!! Dags att ta igen sig lite inför det som komma skall 

Ha en jättebra fortsatt söndagem och kväll!!

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards