anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 7 april 2011

Av anaby - 7 april 2011 15:23

Jag har varit så himla trött nu i och med magsjukan...grymt trött   Även fast jag sover hela natten är jag trött när jag vaknar   Blir nog bättre på någon dag!!

Tog det lugnt på fm och sedan tog jag en prommis ner till stallet för att rida T idag 

började med "av-pälsning" som av förklarliga skäl inte har blivit gjort på några dagar..behövdes VERKLIGEN!!! Oppssss!!! Vad han lossar päls nu 

Idag var det ruggigt värre ute!!! Regn och molnigt men varmt allafall 

När man väl sitter i sadeln och är på väg känns det riktigt bra 

Idag var "Herr´n" minsann MYCKET piggare och stökigare motför igår...tur för mig att det var "rätt" dag och inte igår 

Travar på bra men lyssnar inte så bra på förhållningarna...gick bättre nere vid kyrkan  Mötte även en hund med matte idag. Hunden var lös och ville absolut INTE lyssna på matte utan sprang runt kring oss. Jag sa till matte att om hunden springer vid bakbenen är det stor risk att hästen sparkar!!! Den här gången gick det bra som tur var!!! T var jätteduktig och stog stilla  Han tyckte väl måttligt roligt när hunden sprang baki men...men...förhoppningsvis kanske matte fick sig en tankeställare och kopplar hunden vid nästa "hästmöte"    

Skrittade sedan förbi 2 hundar innan vi travade på sista långsträckan. Där kändes han också riktig fin..låg på lite men betyd ligt bättre motför mot kyrkan!!!

Travade lite längre idag och det gick bra 

Sedan hade vi lite miljöträning....vi gick mot en bro....inte över men mot och på väg över en bit. Får ta det eftersom med "Herr´n" så går det nog bra  Vi går gå några meter mer varje dag så är vi till slut över den...Hi hi!!

Sedan skrittade vi hem. Mötte mest hundmänniskor idag...tror att det blev 5 st och det var helt ok. Tur att T är van vid Peppis och Atlas så att han INTE bryr sig om hundarna eller om de skäller och håller på. En del är verkligen aggressiva   Medans en del är livrädda när de ser oss   Huvudsaken att man är på varsin sida vägen så går ju allt bara bra 

Har bestämt mig för att prova lite olika bett som jag har hemma. Jag har bla fullcheckbett och D-bett hemma som jag kan prova rida med. Dock är bägge för långa för T men OM det fungerar går det att köpa mindre storlek  Sedan väntar jag hem det 3-delade från Börjes framöver. Tror att det kan bli riktigt bra!!! Eller hoppas allafall!!!

Väl hemma fick T helmagnetbehandling och lunch. Fyllde på hö inne i vindskyddet så att "Herr´n" kunde stå inne och äta medans jag städade vi stora vindskyddet och fyllde på hö där. Började med att ta bort gammalt och blött hö...4 kärror blev det. Tyvärr blir det lite mer än vanligt pga att det är blött och lerigt ute nu...Ingenting att göra åt...bara att gilla läget och städa bort det allt eftersom. Fyllde sedan på med 4 säckar i höhäcken  Mockade vindskyddet och sist men inte minst fyllde på nytt vatten i Termobaren. Det innebära tt jag får en superdupertrevlig dag i stallet imorgon  Kan lägga i pricip ALL tid på ridning och T  Härligt!!! Jo, jag ska mocka ur hagen...det varken hann jag med eller orkade idag  Blev ganska mycket att ta bort kring höhäcken. Tur att det är en dag imorgon med 

Har nu landat hemma och ska lägga mig och vila i soffan och se på en film tills det blir dags att börja med middagen. Är som sagt rätt så trött fortfarande men man blir ju piggare allt eftersom   Har redan förberett middagen...det blir köttbullar och spagetti 

Ska sedan åka och handla med mamma och även åka förbi och hämta ett paket som är "hästrelaterat" som jag inte har berättat om än  Gör det när jag kommer hem ikväll!!! Hi hi!!

Nu väntar soffan!!!

Ha de jättebra så länge!!!

Mvh anaby     


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards