anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 8 april 2011

Av anaby - 8 april 2011 15:12

Jag var och hämtade ut paketet igår som jag beställde i måndags. Det skickades i tisdags och var framme i onsdags!! TALA OM SNABB LEVERANS Jag har även haft en hel del mailkontakt med Washap och vilket otroligt bra bemötande man får där  Kan varmt rekomendera att titta in på deras hemsida  

  Så här såg paketet ut 

   Och det här låg i   Ett Rambo Mickelm träns 

Jag kände efter hoppträningen i söndags att jag kan inte hålla på och rida an mot hinder och sedan drar han iväg som en "bulldozer"...blir varken roligt för honom eller mig. Måste helt enkelt hitta någonting som passar "Herr´n" för att ge honom en ärlig chans att kunna hoppa Och för mig att kunna kontrollera honom och förhoppningsvis sitta kvar i sadeln!!!!

Så idag provade vi rida med Micklem och det raka äppelbettet. Kan säga att T var INTE alls nöjd från början  Han gick knappt fram och tuggade och tuggade och tuggade  Att han tuggar på bettet är inget ovanligt det gör han på alla bett mer eller mindre men nu kan jag ärligt talat säga att det var MER!!! 

Första travsträckan hade jag full schå att få honom att GÅ FRAM i traven trots att jag red med glappa tyglar...Tog nästan hela sträckan på 500 meter innan han kunde gå fram..men suck!!! Sedan lite skritt nedanför kyrkan och trav igen. Nu började han äntligen gå fram lite 

Skrittade sedan hemåt och han tuggade och tuggade....

Nästa travsträcka gick det att få fram traven till nästan "normal" på slutet!! Det kändes bra!!! Tack och lov!!!

Sedan när vi skrittade hem så SLUTADE han äntligen att tugga UNDERBART!!!!

Kan säga att jag behövde knappt ta i honom för att han skulle stanna de ggr jag ville göra halt eller bara sakta av...han låg inte heller på i handen som han har gjort nu senaste tiden när vi ridit ut 

Förhoppningsvis kan det fungera riktigt bra med Micklem när han har vant sig och accepterat tränset!!! Har samma bett som jag har haft senaste året.

Kommer att ta med mig både Micklem och vanliga tränset på söndag när vi ska hoppträna. Börjar med Micklem...känns bättre att han stannar när jag tar in honom motför att han bara drar iväg hela tiden!! Går ju alltid att byta tillbaka till "vanligt" träns igen om det inte skulle fungera  Jag får helt enkelt prova mig fram vad som passar bäst under kvällen!!

Dock tycker jag inte riktigt att jag fick inställningen riktigt optimal. T är ju GRYMT stor!!! 

  Nästan snöfritt i hagen nu!!! Dock lite geggigt fortfarande men det torkar upp mycket för varje dag nu  


   Det går inte att få upp nosgrimman mer för då åker bettet upp ännu mer. Bettet sitter just nu fast i sista hålet. Fick göra 2 hål för att kunna stänga åt nosgrimman 

Har skickat ett mail med bild till Washap för att höra om jag har ställt in det rätt eller om hon tycker att jag ska ändra på någonting. Får se vad hon säger!!! Vill så gärna ge T så bra förutstättningar som möjligt att vänja sig vid det här tränset på ett bra sätt.

Efter ridtur fick T helmagnetbehandling och lunch medans jag mockade hage + vindskydd. Tog ut 4 skottkärror ur bädden idag och la in 2 skottkärror med torv 

Ska fylla på med halm imorgon när det har "lagt" sig lite mer. Var inte mycket att mocka ur hagen!! Han är så duktigt på att gå i "toa-hörnet" min häst  4 st högar på 4 dagar!!! Resten ligger redan där det ska 

Gick sedan in i stallet för att fylla på med torv i boxen. Passade på att fylla på med hö och flytta kaninen till buren också. Nu är allt klart tills T ska sova inne på söndagnatt.

  Gick sedan hem och städade ur transporten ordentligt och mätade golvet. Nu ska jag skicka iväg beställningen ikväll Har haft mailkontakt med Firman som säljer golvet och den kommer att skickas med DHL. Det blir bra och smidigt sedan att hämta med släpvagn  Vi har endast 3 km till stan.

Nu ska jag snart hoppa in i duschen och sedan börja med middagen!!!

Blir en lugn kväll här hemma Med trevligt sällskap och gott tilltugg 

Ha de jättebra ikväll och sköt om er!!!

Mvh anaby   

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards