anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 14 april 2011

Av anaby - 14 april 2011 21:29

När L-O kom hem från jobbet under em  frågade jag och vi kunde rulla in en höbal?? Det skulle gå bra   Ringde pappa direkt om lånet av traktor och sedan åkte vi ner på en gång 

Kommer dock inte att öppna den, packa hö eller fylla på hö i höhäckarna förrän på söndag eller måndag. Men nu finns den allafall på plats...vilket känns jättebra 

Efter middagen åkte vi till Willys och handlade mat. Nu klarar vi oss resten av veckan  Hi hi!! Storköp av morötter och jäst till T  

Sedan har det varit en lugn kväll  ...Ser just nu på Criminal Minds x 2 och sedan blir det bädden. Måste försöka sova länge och gott inatt så att jag orkar med att jobba de sista 2 nätterna  

Ha en fortsatt jättebra kväll!!

Mvh anaby  

 

Av anaby - 14 april 2011 14:58

Somnade och sov som en sten när jag kom hem från jobbet imorse. Var riktigt groggy när jag vaknade   Pallrade mig till soffan och datorn en stund för att "piggna till i knoppen" 

Gick sedan ner till stallet. VILKET VÄDER!!! Även fast jag var grymt trött och sliten så känns det riktigt bra i solen  Fantastiskt vad vädret kan göra mycket!!!

Gissa vem som låg och sov lunch när jag kom???

   

Suck!! Måste jag stiga upp redan??

 

Jag vill INTE stiga upp!!! Vill minsann ligga kvar på min halm madrass  

 

Ok då!! Jag stiger väl upp då  suck!! Jobbiga kvinna  


Började sedan att "av-pälsa" T med piggborste, Furminator och rotviska. Resultatet blir riktigt bra  Tur att det finns utrustning att tillgå!!! Just nu längtar jag till jag kan tvätta upp honom ordentligt. Men det får vänta tills marken torkat upp...han ser ju likadan ut varje dag nu för tiden...eller lika LERIG ska jag tillägga!!!

Idag red jag i dressyrsadeln, vanligt träns utan nosgrimma med det raka äppelbettet. Och pga värmen var jag utan långkalsonger och endast ridbyxor och hade min fodrade softshell jacka 

Idag var lite intressant då jag skulle rida T utan skor för första gången på ett tag...är ju ganska mjukt i marken fortfarande..

Kan säga att allt gick över förväntan  Tyckte t.o.m att han steg var luftigare och mer framåt än tidigare  Framför allt var han MINDRE snubblig  

Idag var också första gången på ca 3 veckor som han "svarar" med att lyssna på mina skänklar "på en gång" när jag går på!!!!! Äntligen har allt slit gett resultat  Kunde rida med små hjälper nästan hela tiden  ME LIKE 

Riktigt fin i traven...har tränat på LÅG hand hela veckan och det har gått riktigt bra. Nu behöver jag INTE tänka på handen lika mycket utan det blir mer automatiskt...TACK OCH LOV ATT KÄRRINGEN PÅ HÄSTRYGGEN TAR TILL SIG LITE INFO EMELLANÅT    

Har ökat ut lite på travsträckorna...2 st till kortare sträckor där jag sitter ner. Det har fungerat jättebra!!! Är så himla nöjd med min häst just nu!!!

Nu är tanken att jag ska börjar introducera galopp ute snart  Korta sträckor i slutet på ridturen. Där är underlaget bäst och det är även minst folk 

Blir nog bra det där!!!

Idag har vi haft lite miljöträning och T har skött sig riktigt bra!! Vi har travat förbi några människor och han har gått lugnt och fint förbi...mött flera cyklister bakom oss....inga problem  En hel skolklass som cyklade och skrek på den smala grusvägen!!! T var lite skeptisk men skötte sig superbra förbi lite "lätt steppande"  Men när vi kommit förbi dem var han lugnt direkt igen!!! Fantastiskt temperament  Och när vi kom upp på gårsplanen stog det en lastbil där flaket var öppen bak och sedan spelades det musik. T stannade och spanade lite försiktigt och gick sedan lite på snedden förbi...men när vi kommit förbi var han lugn direkt igen!!! HELT OTROLIGT!! Han börjar äntligen vänja sig vid både det ena och det andra!!! Det känns så himla bra!!!! Jag säger absolut ingenting att han reagerar över saker och ting. Det ser jag som ett friskhetstecken men att sedan gå till att bli helt lugn igen....ser jag som otroligt positivt   

T fick mycket beröm när vi kom hem och sedan helmagnetbehandling och lunch. Medans jag mockade, fixade höet och fyllde upp 2 säckar med hö. Måste rulla in en till höbal i veckan för nu är snart höet slut!!! Ska ringa pappa ikväll och höra om vi får låna traktorn imorgon  

Hittade både Hippson och Ridsport i brevlådan idag  Härlig läsning!!!

Nu väntar en varm dusch och sedan middag!!

Sedan måste vi åka och handla mat idag för det är en aning tomt i kylskåpet....opppsss!!! Resten av kvällen blir lugn...kommer nog inte att orka med så mycket mer...Börjar redan längta till sängen igen  

Ha en jättebra fortsatt torsdag!! Jag ska njuta av min enda ledig dag den här veckan!! Imorgon blir det att jobba igen..Tur att man är inställd på det 

Ha de jättebra så länge!!

Mvh anaby  

     

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards