anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 5 maj 2011

Av anaby - 5 maj 2011 19:17

Nu har jag provat mina nya ridbyxor från Börjes. Innan jag fick hem dem var jag en aning rädd att de skulle gå mest i orange   Men när jag väl fick hem dem var den tydligaste färgen brun 

Jag har fotat några bilder när jag står vid spegeln...inte det lättaste upptäckte jag  men man ser på ett ungefär vad det är för färg allafall  

               Jag tog storlek 40....var i valet och kvalet och jag skulle ta 40 eller 42...ibland är storlekarna så himla små  Men de här satt som en "smäck" så jag är jättenöjd  Känns som om de är värda 315 kr!!!

Mvh anaby   

Av anaby - 5 maj 2011 11:49

Har sovit riktigt bra inatt 

Efter frukost och diverse surfning på internet....gick jag ner till stallet för att rida en uteritt på T  

Idag blev det T6:an och Micklem  Måste säga att Micklem fungerar bara bättre och bättre!! Är riktigt, riktigt nöjd med det 

Idag fick "Herr´n" gå lite olika "gräsvägar" för att undvika grusvägen  hela vår ridsträcka  Hovarna ser bra ut men det sliter ändå på dem att ridas för mycket på grusväg....

På andra sidan vägen  mittemot ponnyernas hage finns en gräsremsa som man kan skritta ca 100-150 m...sedan nere vid kyrkan red jag alltid Zimé en stig inne skogen bredvid älven. Idag fick T prova på den på väg hem.

På väg dit var det ett helt gäng bilar som stog parkerade på gräset idag...T tyckte att det var lite läskigt men gick förbi allafall  Det är inte lätt att vara häst och förstå VARFÖR matte ALLTID ska gå förbi alla bilar varje dag 

När vi kommit förbi bilar, båtar och hade klättrat nerför backen...travade vi vidare på "stigen" inne i skogen. Det gick jättebra tills T fick syn på ett elskåp  Då det blev tvärstopp  Inga problem att få honom att få förbi. Tror att han mest blev förvånad att det stog "någonting" där 

På stigen där vi travat finns en del rötter som sticker upp...en gång snubblade han till sedan lyfte han på fötterna och såg sig för riktigt bra Det där kommer att vara en jättebra träning för honom.

Travade sedan på pappas mark bredvid ladan mot "galopp-stråket"  

När vi kom till "galopp-stråket" var det fullt med folk....hmmm...började med att trava förbi en joggare som sprang åt samma håll som oss.....mötte en cyklist i samma veva och fattade sedan galopp och galopperade 75 meter innan vi mötte nästa cyklist...saktade av till skritt...när han cyklat förbi blev det galopp igen i 75 meter när vi mötte 3 joggare...som vi travade förbi....sedan dök det upp 3 gångare och 2 cyklister som vi skrittade förbi    

Som ni märker är det en HEL DEL människor ute efter vägen!!! T sköter sig riktigt bra  Är jättenöjd med honom!!!   

Travade uppför sista backen och sedan blev det skritt hem. När jag kom nedanför backen gick jag in på en åker som är alldelens bredvid vägen...helt torrt så jag skrittade på kanten där  Skönt att någongång slippa alla människor, hundar och cyklister efter vägen 

Nästan hemma!!!

Och vad ser jag då...jo....en traktor med en balupprullare  BREDVID VÄGEN där vi ska gå förbi!!!

T var rätt så lugn så jag tittade efter traktorn och insåg att den skulle ta upp "energigräset" på andra sidan vägen...dvs mittemot den inhägnade åkern där jag rider. När han åkte uppåt från oss....skrittade jag ut på pappas gräsåker nedanför och travade så att vi var på "behörigt" avstånd. T hann aldrig jaga upp sig utan han var väldigt lugn!!HELT OTROLIGT!!! Han fick mycket beröm  innan vi gick upp på vägen igen och hem till stallet.

UPPDRAG UTFÖRT MED GOTT RESULTAT 

När vi stog vid vindskyddet både hörde vi och såg traktorn som rullade balar ca 100-150 meter bort. T brydde sig ingenting om traktorn...tittade knappt på den...utan var mest intresserad av sin lunch  

Måste bara säga att han har verkligen ett trevligt temperament min häst 

Medans T fick en kort magnetbehandling och lunch....mockade jag hage + vindskydd och trampade ner höet!! KLAAAARRRRTTTT!!!

Har nu landat hemma och ska hoppa in i duschen!!! Ska iväg på möte på jobbet och sedan hem och vila innan det blir dags att åka till jobbet igen och jobba inatt. Är inställd på det och då känns det inte lika jobbigt  

Önskar er alla en jättebra torsdag...em...och kväll!!!

Mvh anaby  

          

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards