anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 10 maj 2011

Av anaby - 10 maj 2011 20:16

 Åkte ner till stallet för att ta "kolla masken"-provet under em och åkte iväg och postade det på en gång. Jag hade tur för T hade endast gjort 1 hög när jag kom ner 2,5 timmar senare!!! 

Sedan tog jag det väldigt lugnt och har vilat i soffan framför TV....har haft svårt att äta...brukar ha det när kroppen inte riktigt mår bra. Blir förmodligen bättre tills imorgon  

Jag, Fredrik och en klasskompis till honom tog 4-hjulingen med släpvagn och åkte ner till stallet efter middagen. Vi plockade undan stubbar, ris och sly i sommarhagen. Det blev 4 släpvagnar fulla!!! Så skönt att det är gjort!!! På vägen hem tog vi med oss 4 SJ-pallar och rampen till H2go-bagen. Grabbarna var jätteduktiga  Jag ska bjuda på BIO på torsdag...inkl. snacks som tack för hjälpen  Underbart att vi var 3 st..det gick så himla fort att få undan allt!!

Imorgon ska jag och Henrik kratta och ta bort det sista som ska bort kring hagarna!!! Sedan är det inte mycket kvar att göra kring sommarhagen  Ska sätta lite nyare stolpar kring diket...men sedan är allt tipptrim  Och redo för T att börja gå där!!! 

Sedan har L-O   varit jättesnäll och raspat T:s hovar ikväll  Jag har ingen som helst kraft i vänster tumme  ...och höger hand gör rätt så ont där blåsorna Nu är T:s hovar jättefina!!! Jag måste ha lite uppsikt nu när sömhålen håller på att "titta fram" då rimsas de upp mer..Sedan lär hovarna vara jättefina resten av sommaren och hösten  T var väldigt snäll och stog som ett ljus ikväll när L-O raspade. Vanligtvis blir han lite less efter ett tag när någon annan raspar...när jag raspar står han helt lös och stilla...lyfter bara på hovarna allt eftersom jag blir klar  Skönt att han börjar bli "likadan" när andra raspar också  

Nu är jag både trött och otroligt nöjd!!! Ska lägga mig i soffan och se på TV innan bädden väntar och förhoppningsvis en bättre dag imorgon med en piggare kropp  Framför allt ser jag fram emot en uteritt med T  

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!!

Mvh anaby     

Av anaby - 10 maj 2011 12:02

Jag har inatt sovit över 10 timmar!! Väldigt välbehövligt kan jag säga.

Är grymt stel i hela kroppen idag Kan knappt gå i en trapp....  

Har pga min stelhet i musklerna idag beställt "rygg & nackmassage" och "helkroppsmassage" på Face under maj månad. De har sk. elevbehandlingar för nästan halva priset. Och eleverna är JÄTTEDUKTIGA Det här är min 4:e gång jag går på elevbehandling och de tidigare 3 har jag varit otroligt nöjd med. Jag brukar förska gå 1 gång på våren och 1 gång på hösten. Och tar alltid både rygg & nacke + helkropps massage...dock vid olika tillfällen.

Jag kan varmt rekomendera det för de som vill prova på lite massage  

Väntar även på att få besked om vilken tid EQ kommer till T tisdag 31/5 

Det känns bra att vi bägge 2 blir knådade och genomkollade framöver

T har fått beta lite gräs idag...det var väldigt populärt 

 

Fläcktyfusen börjar sakta men säkert på att försvinna från "Herr´n"  


     Sedan fick han gå in till stallet och få sin lunch i boxen. Jag hade tänkt skicka in  "kolla masken" i måndags men då blev det allt strul med lastningen och T sov inte hemma under söndagnatt. Så han får stå inne några timmar idag så att jag kan samla upp "bajset" och skicka in det idag istället. Då hinner jag både få svar och om det behövs ringa till vet. för att få recept innan veckan är slut. Hoppas dock att jag slipper avmaska.....men i så fall blir det avmaskning på söndag efter hoppträningen...vi får se hur det blir.

Dagen kommer att bli lugn för mig. Knoppen börjar bli iordning igen efter nattens sömn men kroppen är stelare än stelast och blå lite här och var. Kommer nog att bli bättre i slutet på veckan. Men som alltid vill man bli bättre NU PÅ EN GÅNG!!!!!

Ikväll blir det ev. att ta bort stubbar, ris och sly i T:s sommarhage. Och imorgon att kratta bort det sista halm & höbosset. Hoppas att jag orkar med det för det skulle vara så skönt att få bort allt under den här veckan Jag ska tillägga att jag kommer att få hjälp att både ta bort stubbar mm ikväll och att kratta imorgon. Så jag behöver INTE göra det själv som tur är!!!

Nej, gott folk nu ska jag lägga mig i soffan och se på TV tills det är dags att åka ner och ta hand om bajset till "Kolla masken" 

Ha de gott så länge!!!

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards