anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 11 maj 2011

Filmsnuttar från hoppträningen i söndags:)

Av anaby - 11 maj 2011 19:39

Här kommer 2 filmsnuttar från hoppträningen i söndags. Det var första gången vi överhuvudtaget red i paddocken....så jag tyckte nog att han skötte sig över förväntan 

Dock vill han gärna galoppera fram till hindret men drar iväg istället för att "ligga kvar"...han har inte rutinen att "känna av" själv hur när han ska hoppa av än. 

Jag VILL att han ska trava mot hindret...så då blir det lite tjafs emellanåt. Samtidigt håller jag med Rebecka när hon säger att han hellre får galoppera mot och ev. riva någon gång än att han stannar och börjar backa...

Men vi jobbar vidare!!!



2:a försöket och visst hoppar han över  



Sista hoppningen. Jag vill att han ska trava mot första och han vill galoppera  ...så tyvärr blir det lite tjafs och precis som Rebecka säger har jag för långa tyglar...MÅSTE JOBBA PÅ DET FRAMÖVER...de andra 2 hindren/sprången är jag däremot JÄTTENÖJD med  Han kändes relativt lugn och fick fina språng  

Överlag kändes han MYCKET lugnare ute än han har gjort inomhus 

NU KAN DET BARA BLI BÄTTRE!!!

Mvh anaby  

 
 
Kerstin

Kerstin

11 maj 2011 21:29

Japp,nu kan det bara bli bättre!! Nu har han ju visat att han klarar av att både sköta sig inne och ute, nu är det bara transporten kvar!

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

11 maj 2011 21:32

Precis!!! Han var så otroligt mycket lugnare ute!! STOR LYCKA!!!!

Jag ska lastträna både imorgon och på fredag;) Ska nog gå att ordna så att han går in i transporten "det lilla livet";) Hi hi!!

T har skött sig jättebra hittills i veckan:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
locks

locks

12 maj 2011 18:25

fantastiskt kul blogg

http://lockalocka.blogg.se

anaby

12 maj 2011 19:14

Tack:) Och tack för besöket!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards