anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 12 maj 2011

Av anaby - 12 maj 2011 23:01

Nu har jag kommit hem efter Biobesöket. Vi har haft det jättebra Filmen var faktiskt riktigt bra  Både grabbarna och jag var nöjda  Och magarna är fulla med både popcorn och annat gott  

Är lite roligt att de faktiskt tycker att det är ok att gå på Bio med mamma?? Och tillsammans med en kompis  De är 16 och 17 år!!!

Henrik fyller 16 år idag  Helt otroligt vad tiden går!!! Och jag kan säga på rak arm att nu är jag kortast i familjen...Grabbarna har växt om mig nu   Dock är jag fortfarande äldst i familjen  

Det enda som kändes "så där" ikväll var att när vi kom ut från Bion regnade det....  Hade hoppats att det inte skulle börja regna förrän imorgon....

Det enda som känns bra är att jag kommer nog INTE att träffa på så många andra människor när jag rider ut imorgon   

Nej, gott folk!!! Nu ska jag hoppa i bädden och sova!!! John Blund börjar göra sig påmind  

Ha de gott så länge!!

Mvh anaby  

Av anaby - 12 maj 2011 15:13

Idag var kroppen trött...luften gick bara ur mig när jag insåg att det var storm ute=ingen ridning....  Dock är det helt och hållet mitt eget fel att jag varit igång för mycket under början av veckan och blivit trött och sliten Så blir det när knoppen vill mer än kroppen orkar med  

Hade allafall bestämt mig för att lastträna idag. Så jag tog bilen och transporten ner till stallet för att göra slag i saken 

Parkerade ekipaget på baksidan bredvid hagen och gjorde iordning allt.

T sprang omkring som en vildhingst i hagen...läskigt när det blåser minsann 

Kände att jag inte hade tid eller ork att vänta ut honom tills han blev lugn så jag satte igång och mocka och fixa istället. Då det helt plötsligt kom en mule och puttade på mig  Jag blev mer intressant när jag ignorerade honom 

På med D-grimman och långa grimskaftet och ut för att lastträna....

Det tog ca 10 min så stog han inne i transporten....sedan gick vi ut och in flertalet ggr och stannade längre och längre inne i transporten. Idag var det extra läskigt pga blåsten. Men han skötte sig superbra!!! Var väldigt lugn ändå tycker jag med tanke på omständigheterna runt omkring Det var både säckar, buskar och annat som fladdrade runt omkring oss och hästar som gnäggade  

Varför jag valde att lasträna även fast det blåster mycket ute var att jag känner att det är bra för oss båda om vädret INTE alltid är bra. Sedan blåser det ganska ofta hos oss. Så all lastträning vid blåst är ett stort + här    

Vi tog en kort betningspaus innan vi fortsatte att lasta igen....även det gick bra så då gav jag mig för idag 

Tyvärr ska det regna imorgon....annars hade jag gärna lasttränat då med...får se hur mycket det regnar annars lasttränar jag en sväng innan vi åker till stugan på lördag fm. Blir nog bra det där 

När vi var klara med våra övningar fick T gräs och lunch. Jag har börjat plocka lite gräs och vänja in honom nu innan han får börja gå ute i sommarhagen. Väntar bara på "kolla masken" beskedet så att jag vet hur det blir med avmaskningen...

När allt var klart i stallet åkte jag hem och parkerade transporten.

Nu ska jag ta mig en em fika och se på lite TV innan jag börjar med middagen. Har även hunnit med att tvätta några maskiner idag  Dessa "måsten"  ....skönt när det är gjort dock!!!!  

Ikväll blir det Bio!!! Ska bli riktigt trevligt att få ta det lugnt som omväxling!!

Ha en jättebra fortsatt torsdag em och kväll!!

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards