anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 16 maj 2011

Ridning och lastträning igen;)

Av anaby - 16 maj 2011 14:34

Måste säga att jag hade en himla tur idag med vädret 

Jag hade bestämt mig för att åka ner till stallet vid 12.00...gissa vad som händer då?? Uppehåll och solsken  Kan det bli bättre än så här??

Tog allafall mitt pick och pack och begav mig ner till stallet. Körde bil + transport på baksidan...och började sedan göra iordning T inför ridturen.

Jag slapp den långa regnrocken men tog allafall gummistövlarna på mig!! Kan säga att det är flera år sedan jag red med gummistövlar senast  Har mest haft jodpurs och shortchaps...gisses vad det skvaver på insidan av benet mot sadeln 

Imorgon blir det jodpurs och shortchaps OAVSETT om det regnar eller inte 

Idag träffade vi på grävmaskinen igen bredvid den stora höbalas hopen!!!..den stog dock stilla så T gick förbi utan problem  Travade lite på gräset vilket jag INTE skulle ha gjort....när vi skulle sakta av började vi att kana på gräset Klart obra!!! Nu gick det bra men någon flera travtur på gräset blev det INTE idag...endast skritt...

På vägen hem hade dock grävmaskinen börjat röra på sig och då den endast befann sig ca 10-15 m från vägen tyckte T INTE att det var så trevligt....jag ropade till dem och bad dem stänga av så att vi fick gå förbi. Problemet är att det är så pass mycket folk ute dagligen på den smala vägen att om T flippar blir det inte roligt för någon...Nu stannade de grävmaskinen så att vi fick gå förbi  Är ju en himla tur att T inte fortsätter och är uppjagad och stressad sedan när man kommit förbi...vi började trava en lite bit bort från grävmaskinen och det gick jättebra 

Resten av ridturen gick i skritt...på omväxlande gräs och väg. Solen sken emellanåt och sedan blåste det lite men vi hade en riktigt trevlig ridtur jag och T och framför allt så slapp vi regnet  

Väl hemma i stallet  blev det lastträning igen  Jag kan bara gissa hur less min häst är på mig just nu angående lastningen 

Idag var det lite intressant att se hur T reagerade på lastträningen....vi gick mot bakluckan och sedan tog han några steg upp...

jag gick in i transporten och T kom efter... han stannade på halva vägen och gjorde ifrån sig en "stor djup suck" och gick sedan hela vägen in 

Vi backade ut....och gick sedan in & ut 4 ggr till utan problem. Han traskar bara in helt och hållet och ställer sig. Väntar tills jag vill att han ska gå ut...får givetvis en massa godis medans vi står inne i transporten men han står stilla och väntar på mig tills jag vill gå ut

Är riktigt, riktigt nöjd med lastningen idag 

Blir samma träning imorgon och sedan vila tills på torsdag så jag tänkte lastträna sista gången under veckan. Blir nog jättebra det där!!!

T fick komma in i hagen och fick både gräs och lunch vilket jag tyckte han hade gjort sig rejält förtjänt av idag 

Mockade och fixade klart allt innan jag gick in och flyttade över kaninen till T:s box. Hon ska få bo där tills det blir dags att flytta ut och hem till oss. Förhoppningsvis inom någon vecka...beror lite på hur vädret blir. Jag hoppas på bra väder och inte regn...men det lär ju visa sig hur det är tänkt att bli 

Nu ska jag fika och chilla en stund tills det blir dags att börja med middagen...idag blir det spagetti och köttförsås  Det brukar gå hem hos hela familjen 

Ha en jättebra fortsatt måndagem och kväll!!!

Mvh anaby                 

 
 
Q med ridtravare i fokus

Q med ridtravare i fokus

16 maj 2011 15:23

sv:Jag är inte så världsvan i Bloggvärlden heller så jag har ju ingen aning om en massa underliggande regler om hur och vad man får skriva eller inte.Man kanske är för gammal för att begripa sig på ;-)

Jag skriver om det jag har lust att skriva för stund och för dagen..Jag tycker ju inte man kan kräva att först ska man gå runt och titta på samtliga bloggar så man inte råkar trampa någon på tårna för att man råkar dela ett liknade ämne.
Man har väl bättre saker för sig kan jag tycka.
Tack för att du gillar min blogg =) Det värmer.
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

anaby

16 maj 2011 15:56

Visst verkar det vara så att det finns några "oskrivna lagar" och underliggande regler:S Vi är nog för gamla för att förstå dessa;) Nej, men skämt och sido så har jag lite svårt för sånt där...

Jag anser att jag kan skriva om vad jag vill på min egen blogg. Och behöver inte surfa runt på andra bloggar först för att kolla om det är ok!!! Det är väl bra om flera diskuterar samma ämne och tycker lika eller olika...det brukar ju finnas flera bra lösningar att tillgå på ett och samma "problem" och det är bara bra!!!

Precis som du säger så har man annat att göra än att leta reda på hur många som skriver om samma sak som mig...

Jag tycker att det är så trevligt att läsa i bloggar där man har samma åsikter om hästeriet:D Och där man är i ungefär samma ålder;) Är så många tonåringar som bloggar i dagsläget och då uppskattar man att det finns några äldre som bloggar också:D Vi har ju olika prioriteringar och det kommer nog med åldern tror jag:)

Ha en fortsatt jättebra dag!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards