anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 23 maj 2011

Av anaby - 23 maj 2011 15:39

Så här nöjd var T när han betade i sommarhagen idag   Trots regn och täcke på!!

När jag kom ner till stallet nyss stog T "giv akt" och gnäggade vid in & utgången till sommarhagen!! Han ville in till vindskyddet igen  Är riktigt ruggigt väder ute idag!! Buuuurrrrrr!!! Förhoppningsvis blir det bättre tills imorgon  


  Nu har T fått slippa regntäcket och gått tillbaka till vinterhagen igen och sitt älskade vindskydd  I veckan ska han vänjas in på mer gräs för varje dag som går. Idag fick han beta gräs ca 2,5 timmar och imorgon blir det 3-3,5 timmar betandes i hagen osv under resten av veckan


Hemma har jag satt igång både tvättmaskin och diskmaskin...och vattnat blommorna  Sakta men säkert blir det ordning här hemma igen  


Nu ska jag rugga tills det blir en varm dusch!!

Ha de gott så länge!!

Mvh anaby  

Av anaby - 23 maj 2011 14:22

Jag sov verkligen som en stock inatt Känns underbart då min "hellweek" börja inatt!! Eller 5 av 7 nätter och 1 möte på jobbet den här veckan...tur att man är inställd på det 

När jag tittade på väderleksrapporten igår skulle det regna redan kl.10.00 men när jag steg upp kl.09.30 var det inget regn    Tog bilen + transporten ner till stallet vid kl.11.00-tiden och då var det fortfarande uppehåll!!!

T var minst sagt irriterad när jag kom ner till stallet?? Mio gick nämligen och betade i sin sommarhage  Och det gjorde ju inte T...Hi hi!! T stog vid ingången till sommar & vinterhagen och såg mycket sur ur   Hur förklarar man för en häst att han måste vänta tills vi har ridit med att beta...tja, det går inte så bra...det var bara att göra iordning honom och rida ut så fort som möjligt för att få honom på riktigt BRA humör igen  

Han kändes riktigt trevlig idag!!! Härligt!!! Idag var det inte en enda bil parkerad vid båthamnen..kors i taket!!! Det innebar att vi kunde trava förbi hela den längan utan att behöva stanna till och kryssa förbi bilar 

T travade på fint och brydde sig inte om någonting  Och eftersom han var så lugn och fin provade jag att trava uppför backen också. Den är ganska brant och vägen stenig men jag har skrittat på höger sida på gräset...nu travade vi upp på höger sida på gräset och T var hur lugn och fin som helst 

Vilken känsla!!! Skrittade sedan ner för backen och travade på gräset tillbaka och jag kunde korta upp honom ganska rejält i traven så att den blev luftig och stor  ...sedan skrittade vi lite efter "rot-stigen" och himmel så lugn T var!!!

Blev sedan endast en kort travbit efter vägen där jag också kortade upp traven innan vi skrittade hemåt.

När vi kom till ponnyernas hage...var det en ny vit/begie ponny där som kom travade i full fart efter och emot oss  Vi skrittade på gräset på andra sidan vägen och visst reagerade T men han fortsatte att skritta framåt och blev INTE stressad för 5 öre  Han har verkligen blivit lugn senaste tiden

Tyvärr började det att regna i samma veva vi var på väg att rida förbi stallet. Och eftersom jag hade bestämt mig för att lastträna skrittade vi hem istället för att skritta resten av biten som jag egentligen hade tänkt mig idag. Vi hann nästan med att lastträna klart innan det började regna ordentligt. Dock stog vi inne i transporten några ggr när det regnade på taket och det brydde sig T inte så mycket om. Han gick in & ut i transporten. Dock lite tjurig från början men när det lossnade var det inga problem  Ska lastträna igen på torsdag och fredag. Är så lätt att göra det när transporten redan sitter på bilen...jag ställer sedan transporten utanför hagen=lätt och smidigt som bara den  Och T blir mindre och mindre brydd av transporten ju mer han får se den så pass ofta  

När lastträningen var över regnade det rejält...så T fick på sig ett regntäcken och efter det var det dags att gå till sommarhagen och beta...det var en mycket glad häst som började beta där inne  Jag tror att jag ligger på + hos T just nu  Eller hoppas allafall 

Ska snart ta bilen ner till stallet och släppa in T i vinterhagen igen...och ta med regntäcket hem på tork...Det har regnat rejält nu ett tag!!!

Sedan blir det en lugn em...ska tvätta lite kläder och sedan fixa middag.


Min "hellweek" börjar ikväll och nu jobbar jag måndagnatt, tisdagnatt, onsdagnatt...när jag "går av" på torsdag har vi möte på jobbet kl. 13.00-15.00 så om jag har tur hinner jag sova 3,5 timmar innan jag måste upp och iväg Ledig torsdag natt och sedan jobbar jag fredagnatt och lördagnatt innan jag äntligen går på långledighet!! Det är skönt att jag har så underbara Brukare på jobbet och härliga arbetskamrater som underlättar denna något jobbiga vecka    Men nu ska jag koncentrera mig på att jobba måndagnatt-onsdagnatt i första hand      

Nej, dags att göra ett ryck så jag hinner vila lite innan middagen 

Ha en jättebra början på veckan!!

Mvh anaby   

 

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards