anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 27 maj 2011

Av anaby - 27 maj 2011 18:22

Japp!! Här kommer en liten bildbomb från ridturen idag. Var ett tag sedan vi blev fotade nu   Tur man har snälla barn 

                        och sedan galopp!!

                    Det är väldigt nyttigt att bli fotad och filmad emellanåt 

Jag ser nämligen att min vänster fot fortfarande har en tendens att åka fram i "stolsits"  ...suck!!! Höger är mycket bättre konstigt nog  

Ja, det är bara att jobba vidare med vänster foten 

Mvh anaby  

Av anaby - 27 maj 2011 17:10

Det blev hektiskt igår och en lång dag med lite sömn...Hade jättetrevligt när vi kom hem igen med prat och fikastund med svärmor 

Har sovit 8 timmar inatt och det är lika mycket som jag har sovit sammanlagt på 3 dygn tisdag-torsdag  ...måste ju vara en klar förbättring  

Då det var risk för regn idag fick jag skynda mig ner till stallet för att rida idag. Henrik hade lovat filma oss idag Men tyvärr var det något fel på filmkameran Suck!! Men Henrik har en jättefin systemkamera som han fotade med istället 

Kort kommer imorgon!!!

Även idag kändes T jättefin!!! Vilken underbar häst jag har  Enda skillnaden var att han inte hade hunnit med att gå och beta innan vi red så det var lättare att få "mer energi och schwung" i steget idag  Kan också bero på att vi tränade samma sak som igår och han var mer förberedd på det 

Han kändes kalasfin i traven...lyssnade dessutom jättebra på både framåt & tillbaka 

Det blev även lite galopp idag och jag kan nog ärligt säga att jag för första gången kunde aktivera och få ihop galoppen riktigt bra..förutsättningen är ju att T svarar på det jag vill och det gjorde han verkligen idag 

Vi är verkligen på "rätt väg" just nu 

Hann skritta av honom och lastträna innan det började regna!! Jag har haft sån himla tur både förra veckan och den här veckan. Har precis lyckats pricka av att rida när det varit uppehåll och sedan har det regnat när vi kommit hem 

T fick magnetbehandling och lunch medans jag fixade klart med allting. Sedan blev det regntäcke på och ut och beta i sommarhagen. Någonting som T verkligen tycker om 

Tog sedan bilen + transporten hem. Hoppade in i duschen och sedan iväg och hämta upp svärmor och vidare på lunch. Det blev lunchbuffé på en Kinarestaurang och det var sagolikt gott  Efter det åkte vi vidare så att hon kunde handla kläder och lite annat. Hon har suttit på Lassarettet tisdag-torsdag 08.00-21.00 så jag tyckte att hon behövde en paus. Det var min enda ledig dag den här veckan så då får man passa på att göra saker på dagtid. Vi har haft det jättebra idag och jag är riktigt nöjd med hela dagen faktiskt 

Har nu landat hemma och ska gå ner och byta hage på T och sedan packa inför jobbet. Ska hämta svärmor vid 19.00-tiden då L-O ska ha gäster ikväll. De ska grilla, basta och bada badtunna....Blir nog bra det där!!

Nej, nu ska jag gå ner till min "lilla" häst 

Ha en jättebra fortsatt fredagkväll!!

Mvh anaby             

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards