anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 28 maj 2011

Av anaby - 28 maj 2011 16:36

Nu har jag tagit mig i kragen och fixat 2 filmsnuttar.

En filmsnutt är när jag galopperar på volt före hoppträningen. I vänstervarv, vanligvis det bättre varvet var han jättestökig och jobbig  Men lossnade i högervarv som tur var. Jag tränade galoppfattningar och avsaktningar och sedan fattningar från skritt. Jag upplever att T fattar galopp allra bäst från skritt eller halt 

Jag är nöjd med hur han svarar på mig och vi jobbar vidare för att bli bättre 


Då går vi vidare till hoppningen. Där här är ett klipp från sista hoppningen. En typ av bana på 6 hinder som vi hoppar i trav. T vill gärna börja galoppera och "slänga sig över" hindren och jag vill gärna att han travar mot för då hoppar han lugnare och bättre. Jag är övertygad om att när han kommer på att han kan hoppa i lugn galopp kommer det att fungera riktigt bra. För både teknik och normal hoppkapacitet finns hos honom  Samma sak gäller självklart här...vi jobbar vidare för att bli bättre bägge 2 



Mvh anaby      

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards