anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 2 juni 2011

Av anaby - 2 juni 2011 19:38

Här kommer några huvudkort från idag. Man ser lite närmare hur Rambo Micklem ser ut och att jag hur jag har satt fast tygelhakarna   Dock varnar jag att T ser sur ut  Han är inte alltid så lättflörtad...speciellt när matte sitter på  Det går bättre när jag tar kort själv 

       Mvh anaby  

Av anaby - 2 juni 2011 15:08

Idag är det röd dag vilket innebär för mycket folk som är ute och går på vägen...och svårt att rida ut  ....så det blev att rida på åkern istället 

Dock hade L-O bestämt med en kompis att de skulle fälla träd och hugga ved idag. Träden fälls precis mittemot åkern Kan bli svårt att rida med 2 motorsågar och en massa träd som fälls  Även om T är relativt tålmodig för tillfället.

Vi gjorde allafall upp att de skulle sluta köra med motorsågarna när jag skulle rida. Är en del jobb med att köra bort virket med 4-hjulingen och ta bort sly/grenar också som tur är 

När T hörde motorsågarna först ville han INTE alls gå till paddocken. Dock fick jag upp honom dit och sedan blev det lugnt och jag kunde göra iordning honom i lugn och ro. 

Skrittade fram och sedan kom Henrik ner och filmade och fotade lite. Jag vill gärna se hur min sits ser ut nu och framför allt vad jag ska förbättra!!!

Kan säga att jag är riktigt nöjd med T idag  Han kändes bra när vi travade fram i en friare form och sedan när jag började ta ihop honom mer lyssnade han på det med. Kändes riktigt fin  Ingen galopp idag utan jag var så nöjd att han gick så pass bra med flera störningsmoment i form av både flera traktorer och 4-hjuling med släpvagn=bra miljöträning!!!

Ska bli intressant att se hur det ser ut på filmen  Skrittade av och sedan gick vi tillbaka till paddocken för "helmagnetbehandling" och lunch. T har sedan betat i paddocken i ca 1 timme. Jag fyllde bla på vatten i hagen och åkte ner till stallet och hämtade kaninen under tiden.

Nu har jag tagit av magneterna och släppt ut honom i sommarhagen igen. F.r.o.m imorgon kommer han att gå dygnet runt i sommarhagen. Vi har inte hunnit med att koppla in strömmen på hagen än...men jag ska gå runt och kolla tråden imorgon innan vi fixar det så att allt är ok 

Har nyss satt mig i soffan för att chilla lite...har fått "Ridsport" i brevlådan och sedan har jag "Desperata husfruar" inspelade från i tisdags....som jag nog ska titta på innan det blir middag 

Blir lite måsten här hemma ikväll men annars relativt lugnt 

Jag ska försöka få lite tid att börja skriva en "handlingslista" till Ullared!!!

VI ÅKER PÅ TISDAG FM!!! WIIIIEEEEE VAD TIDEN GÅR FORT!!!

Ha en jättebra fortsatt röd torsdag!!

Mvh anaby           

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards