anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 12 juni 2011

Av anaby - 12 juni 2011 15:56

Kan säga att det kändes jättehärligt att få rida i blåst idag!!! Red i T-shirt och det var lagomt varmt trots rejäl blåst. Man fryser inte om man "håller igång"   Däremot blev det lite kyligt när jag ridit klart  Då solen också hade gått i moln 

Idag blev det en ridtur på åkern på en seg T  Kan tänka mig att han fortfarande kände av värmen som varit de senaste dagarna...det gjorde jag!!

Trots att han var en aning seg gjorde han det han skulle och nedsittningarna i traven var riktigt, riktigt bra  Lyssnade betydligt bättre på framåt och tillbaka då än när jag red fram...då fick jag gå på betydligt mer  

Det blev ingen galopp idag pga blåsten och en massa folk och bilar som rörde sig på vägen alldelens bredvid. Blir så jobbigt om man kommer och galopperar och sedan kommer en bil bakifrån som T inte hinner upptäcka...då blir hela ridturen förstörd om han stressar upp sig. Bättre att vänta tills senare under veckan när det inte blåser lika mycket och är mindre folk ute 

Avslutade att trava på en större volt i bägge varv och "plockade ihop & korta in traven" ganska mycket. Han skötte sig superbra!!! Så jag är riktigt nöjd med ridturen idag   

T fick lunch och magnetbehandling medans jag fyllde på nytt vatten och sedan gick och tog det sista i den 3:e rabatten  Nu är alla 3 rabatter klara!!!! 

Kaninen blev lite ompysslad innan jag gick in för att fixa lite inne också.    

Nu ska jag sätta igång med tvätten....hänga och vika innan det blir dags för middag.

Min "hellweek" börjar ikväll så nu har jag 5 nätter framför mig den här veckan. Dock endast 2 nätter nu från början...söndag och måndag.. sedan torsdag-lördag innan långledigheten börjar..så den här veckan är lite lindrigare motför nästa gång jag jobbar helg  

Efter middagen blir det att ta det lite lugnt och duscha och packa till jobbet   innan det bär iväg till mina härliga Brukare 

Nej, gott folk!! Bästa att lägga på en rem med tvätten!!!

Ha de jättebra så länge!!

Mvh anaby  

Av anaby - 12 juni 2011 11:28

För mig spelar det ingen större roll vad andra tycker om min häst. Tabasco är stor och grov och ser väl inte ut som urtypen av en varmblodstravare. Många tror inte att han är ett varmblod... jag har fått visa frysmärkningen ett antal ggr när människor inte tror mig

En del gissar på nordsvensk eller ardenner 

Det är också många andra som tycker han är jättefin och trevlig!! Det är alltid roligt att höra men för mig spelar det ingen roll hur andra ser på honom...jag tycker jättemycket om honom ändå  Han är den häst han är och jag är den människa jag är och vi kompletterar varandra på ett bra sätt 

Jag menar på att varför ska jag bli ledsen över att andra INTE tycker att min häst är trevlig och fin?? Man kan inte räkna med att alla tycker som mig. Så är det bara genom hela livet. Vi har olika uppfattningar om saker och ting. Och det behöver inte betyda att någon har rätt eller fel...bara olika tycke och smak och det är helt ok enligt mig Huvudsaken är att jag tycker om och uppskattar min häst 

Vilket jag gör till 110 %    

När jag skulle skaffa häst den här gången var jag ute efter nordsvensk, islänning eller fjording. Varför då? Jo, jag ville ha en "tålig" häst efter att ha haft en väldigt känslig häst i 17 år...jag ville helt enkelt slippa oroa mig för skador i hagen, onda ryggar i samband med regn och en urflippad häst i tid och otid vid ridning mm

Jag ringde på 2 annonser. En nordsvensk och Tabasco...men åkte endast och provred Tabasco 

Och fastnade för HÄSTEN inte rasen....för mig hade rasen ingen betydelse utan mina krav denna gång var:


  • Valack
  • Max 7 år
  • att hästen INTE skulle ligga på i handen vid ridning pga mina problem med nacke och axlar.

Och dessa 3 kriterier fyllde Tabasco upp. Däremot var det mycket annat som var problematiskt kring honom pga hans tidigare liv....som jag har fått jobba med under flera år och fått ta det väldigt lugnt med. Men allt jobb jag har lagt ner har varit värt det för idag har jag en jättetrevlig häst som passar mig riktigt bra  Men vi jobbar så klart vidare för att bli bättre allt eftersom bägge 2. Så utbildningen av Tabasco är långt ifrån färdig. 

Mvh anaby en nöjd hästägare  

Av anaby - 12 juni 2011 11:09

Vaknade idag och då var det sol ute och varmt  ....men också blåst!!! Så de känns faktiskt helt ok att vara ute idag Gick för att hämta T och släppa in honom i paddocken en stund innan ridning men han tog sig en tupplur så jag väntar en liten stund med det.....bra att han vilar sig en stund innan vi ska jobba

Ha en jättebra fortsatt söndag!!

Mvh anaby  



Av anaby - 12 juni 2011 00:29

Himmel så varmt vi har det här uppe i norr idag!!! Känns jättekonstigt att det har varit kring 30 grader idag när sommaren knappt har börjat 

Vi har varit både klibbiga och svettiga HELA dagen   Jag tog mig en dusch innan middagen och det tog 5 minuter så var jag svettig igen  Men jag slapp allafall gruset, spånet och annat som jag samlat på mig under mockningen på travet 

Det ser ut som om jag har fått tag på en BRUN pad till min bomlösa sadel Det finns 2 olika modeller att välja mellan så jag ska skicka ett mail imorgon när jag vaknar om vilken jag väljer att köpa  Behöver fundera lite på vad jag ska välja så att valet blir rätt för mig. Det är så himla smidigt att kommunicera via mail och jag har verkligen fått tag på "rätt" personer flera ggr när jag har varit intresserad av att köpa produkter. De har varit väldigt tillmötesgående och hjälpsamma  Vilken otrolig tur jag har!!! Hi hi!!

Nej, gott folk!!! Nu väntar bädden!!
Ha de gott så länge!!

Mvh anaby       

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards