anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 20 juni 2011

Hööks REA!!!

Av anaby - 20 juni 2011 11:23

Jag sov verkligen som en stock inatt!!! 9 timmar blev det inatt   Det har regnat men är nu uppehåll så jag ska nog ta ut och rida en uteritt med T idag  Lagom för knopp & kropp att komma igång vecka på  Sedan är tanken att jag ska börja röja under eltråden till hagen. Om jag går ca 1 timme per dag kommer jag att vara klar innan veckan är slut. Eller ev. ha lite kvar efter midsommar. Känns som en bra och rimlig plan    

Kollade in på Hööks hemsida där det var REA!!!! Så klart 

Jag har varit ute efter nya bruna jodphurs då jag tycker att mina nuvarande är för klumpiga. Fanns endast i storlek 39 vilket är aningen för stora för mig. Har normalt 38...Har dock INTE hittat några bruna till vettigt pris eller som tilltalar mig under hela våren Så jag får dras med dessa stora 39:or ett tag till 

Dock hittade jag ett par jättefina bruna nubuckridstövlar med fårskinnsfodring till otroligt bra pris ...som jag köpte  Är inte riktigt nöjd med mina bruna graninge ridstövlar vintertid. Att rida med dem hemma är en sak men att hoppträna i dem är en helt annan sak  Tror och hoppas att de nya i nubuck ska kännas bättre att hoppträna med Sedan fick T ett set med nya senskydd och strykkappor med funktionsfoder (som går att ta bort) till bra pris!!! 

Några ridbyxor, schabrak, grimmor, träns, täcken av olika slag eller annat blev det INTE den här gången!!! Har alldelens för många redan så det är bättre att spara pengarna till annat!!! Hi hi!! Är bara lite smågrejer som vi/jag kommer att behöva framöver  I och med inköpet av min bomlösa G4:a är butgeten en aning ansträngd på hästfronten just nu  Därför känns det extra bra att jag inte är i behov av någonting annat till T just nu   

Nej, gott folk!! Nu ska jag njuta av min första ledig dag på långledigheten och rida ut på min häst 

Ha en jättebra fortsatt måndag!!!

Mvh anaby   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards