anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 21 juli 2011

Bra kväll:)

Av anaby - 21 juli 2011 22:44

Jag har haft en riktigt bra kväll!! Var först förbi på ÖB och hittade knivblock + knivar och saxar till "grabbarna" på övervåningen   Då slipper jag leta det på IKEA i helgen  Vidare till Jula och Willys!!! Har handlat "frukostmat" till helgen när vi ska bo i husvagnen. Skönt om vi kan äta frukost i husvagnen sedan blir det middag med resten av släkten 

Har även ringt till Kerstin och Svärmor och kollat av lite inför helgen

Peppis har varit riktigt loj idag!!! Förra sommaren blev han stucken av en geting och svällde upp i ansiktet så hela ögat var igenmurat  Vi ringde veterinären då jag blev jätteorolig att det var ett huggormsbett  Men enligt vet. blir de JÄTTEDÅLIGA omgående så han var helt inne på ett getingstick. Förmodligen hade Peppis huggit mot getingen som stack honom i munnen som försvar...

När vi kollade Peppis ikväll var han svullen vid ögat och nedanför IGEN!!! Så mest troligt är det samma sak...förra gången var det bara att avvakta och se så att det inte blev värre. Vi har haft honom under "uppsikt" nu ikväll och sedan får vi se hur han mår imorgon. Bättre eller sämre?? Veterinär eller inte?? Vi får se...Han har legat hela kvällen nedanför mina fötter. När L-O och Atlas åkte iväg på cykeltur hoppade han upp i soffan en stund för att bli kliad Tycker att svullnaden är mindre men han är förståss trött efter att ha mått dåligt idag!! Lill-plutten!!! Inte lätt att veta att man INTE ska jaga getingar när instinkten säger att man ska göra det!!!

Fick just ett mail från återförsäljaren som jag ska köpa min nya bruna bomlösa pad av!!! Den ska skickas imorgon  Härligt!!

Fick ett mail av denna underbara och snälla kvinna ikväll där det i slutet stog:

Om alla kunder kunde vara som du:)

Det är bara att ta det som en komplimang  Som jag har skrivit tidigare har jag haft riktigt, riktigt tur flera ggr när jag har handlat via internet senaste halvåret...bla med min bomlösa dressyrsadel, Rambo Micklem tränset, NH-startkitet & barbackapadden och nu även min pad till den bomlösa sadeln!!! Jag har fått väldigt bra bemötande och otroligt seriös och bra info för att kunna göra mina köp!! Helt underbara kvinnor allihopa  Ska skriva mer om dem under nästa vecka när jag rekommenderar er att handla hos dem   

Nu gick L-O och Peppis ut på en kort prommis. Ska undersöka honom lite igen när han kommer in...är lite orolig över hans svullnad  Curlingmatte...nej då inte alls        

Nej, gott folk!! Snart väntar bädden!!!

Ha de jättebra så länge!!

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards