anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 22 juli 2011

Av anaby - 22 juli 2011 14:01

Distriktsvet. ringde ganska omgående tillbaka till oss efter lämnat meddeland och efter L-O hade förklarat läget ansåg hon att han var rätt så ok...och att det mest troligt var ett getingstick i munnen. Det som var mest oroande gvar att han INTE drack eller åt...Vi skulle försöka ge honom vatten med en "spruta"....gick inte det skulle vi ringa upp igen och åka in med honom. Förmodar att det då var dropp som gällde!!!

Det gick jättebra att ge honom vatten med "sprutan"  i omgångar och nu har han fått i sig ganska mycket. Det blir lättare och lättare för varje gång  Tack och lov!! Vi måste naturligtvis stanna några ggr på vägen och "vattna" hundarna. Har en sträcka på ca 30 mil att åka med husvagnen 

Nu är vi alldelens strax på G!!! Jag ska bara packa ihop datorn och sedan ska vi packa in allt i bil + husvagn 

Är det bra internetförbindelse ikväll bloggar jag en kortis sent ikväll annars får det vänta...vi får se hur det blir 

Nej, dags att lägga på en rem innan resten av familjen börjar skrika på mig 

Ha de så länge!!

Mvh anaby     

Av anaby - 22 juli 2011 11:37

Himmel så seg jag var imorse   orken var minimal kan jag säga....suck!!! Även fast jag egentligen skulle jogga idag så prioriterade jag att rida istället  Värmen håller verkligen på att ta knäcken på mig  

Tog mig allafall i kragen och red ut på T  Möte mest joggare och cyklister idag...och de flesta cyklister kom bakifrån. Det gick jättebra När jag hör cykeln komma brukar jag ställa T lite utåt så att han SER cykeln då bryr han sig inte alls när de cyklar förbi  Vi skrittade en runda på 2,5 km idag. Jag utökade lite med en ny stig upp mot älven idag  T var lite skeptisk då det var en liten grusväg med korntoppar som vajade en hel del i vinden från bägge håll  Men han var jätteduktig och skrittade framåt hela tiden 

        Så här såg det ut från T:s synvinkel 

Vi hade en riktigt trevlig ridtur med lagom krav...att gå framåt i värmen 

Satt som "en kung" i sadeln även idag 

Sedan fick T sin lunch och jag fyllde på vatten i hagen.

Ska gå ut och släppa ut T i sommarhagen snart och sedan är han klar. Bara resten av djuren som ska tas omhand innan vi åker 

L-O har ringt till Distriktsveterinären på min inrådan angående Peppis. Svullnaden kring ögat är bättre men han varken äter eller dricker och det är INTE bra i den här värmen!!! Vi måste få tips på HUR vi ska få i honom vätska eller ev. åka in med honom. Vi får se vad som händer....huvudsaken att han blir bättre 

Lite beroende på hur det blir med Peppis så får vi se när vi kommer iväg idag. Men förhoppningsvis någon gång under em.

Nej, dags att gå till T och resten av djuren innan jag tar en dusch och gör iordning det sista kring packningen 

Ha en jättebra fortsatt fredag och glöm inte myset!!!

Mvh anaby     


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards