anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

Tabasco och Annas resa del 6

Av anaby - 25 juli 2011 16:52

Då går vi vidare på resan och hamnar 11/2  2008. Den här gången rider jag med ett balansbett från Globus. Det enda bettet som T accepterade från början....Man rider med 2 tyglar så tar man inte i den nedre tygeln är det väldigt milt att rida med. Och jag rider som vanligt med "halvlånga" tyglar 

Så här ser bettet ut:

  Tror att det egentligen är ett westernbett. Har dock inte ridit med det sedan maj 2008 då T istället började gå med ett vanligt rakt bett. Det fungerade fin fint  Och bomlös sadel som vanligt  

 I första filmsnutten är det skrittjobb....med några skidårare i bakrunden...som T inte bryr sig om  Här ser man lite av hans otroligt trevliga temperament  Som kommer att visa sig mer allt eftersom tiden går  

Vi gör lite sidvärtsrörelser, halt, fram & bakdelsväningar, ryggningar. Det enda som blir är att T är så ivrig när man gör halt och vill gärna bestämma VAD han ska göra. Jag vill att han ska stå stilla i några sekunder och VÄNTA på vad jag vill istället Inte lätt att vänta alla ggr...tur att matte har någorlunda bra tålamod  

Som vanligt är det mycket beröm i form av rösten, klappar och hästgodis  

Sedan går vi vidare till trav och kavaletti.


I traven är det nu fokus på att trava flera varv i taget. Vilket har börjat fungera riktigt bra  Inget krav på formen än...

Enda fokusen på kavalettina är att han ska trava lugnt över och inte trassla in sig i bommarna  Gick tillfredställande för att bara ha gjort det några ggr 

Vi jobbar vidare!!

Mvh anaby  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards