anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 28 juli 2011

Av anaby - 28 juli 2011 14:32

Det var varmt ute även idag...men suck!! Jag ber om ursäkt om jag klagar men jag tycker inte om när det är mycket över 20 grader ute sommartid  

Dock var planen att rida T på förmiddagen och förhoppningsvis slippa både flugor och en massa folk på vår skrittur 

Efter sanering av nattens "blodbad"   och intag av frukost   var jag någorulunda iordning för att rida en sväng 

Även idag blev det G4:a och Micklem inkl. flughuvan på T  Det fungerade alla tiders!!!

Det var inte så farligt mycket folk ute på väg till "volvo-hållet"!! Härligt!! Och när vi kom ur skogen blåste det riktigt härligt på oss När vi hade kommit nedför backen var T helt inställd på att gå ner till älven  Han knatade på utan problem  Vid skylten fortsatte vi på stigen efter åkern ner till älven..också detta gick helt utan problem  När vi kom till älven stog det en cykel och en moped där...det var lite läskigt men han gick faktiskt framåt ändå. T fick sin hästgodis och sedan vände vi hemåt  Inga som helst problem hem trots att vi mötte en hel kolloni med cyklister som körde om oss bakifrån. Dock var de inte i närheten av oss utan körde på andra sidan...det underlättar ju en del. Men jag kan "nästan" säga att f.r.o.m idag känns T trafiksäker vad gäller cyklister  Det var ett bra tag sedan han reagerade på en cyklist nu  Joggare och gångare är inga problem. Inte heller permobiler!! Träffade en igår...T blev lite stel men jag gjorde halt så att han fick köra om oss och då stog T helt stilla och bara tittade 

Allt blir sakta men säkert bättre med "trafiken" efter vägen 

Idag tog vi en genväg över "energigräsåkern"  eller jag brukar rida på kanten ca 1 m från vägen för att slippa gå på grusvägen. Var ett tag sedan jag red där nu kan jag säga...och energigräset var ca 2 meter högt!! Förmodligen högre för det räckte nästan upp till mig och T är ju allafall ca 170 cm hög!!

        Bild på framfarten på kanten av energigräsåkern. Syns lite dåligt då jag tog med mobilen och mot solen men man ser allafall att gräset är högt!!

När vi kom fram till slänten satt Atlas och väntade på oss 

   

T är relativt obrydd över Altas. Tur att han är van vid hundar 


Väl hemma igen fick T lunch och jag passade på att smörja G4:an, martingal och en massa träns  Höll till i källaren  med dörren öppen. Är riktigt svalt där nere som tur är 

     Så här fin blev T i sin nya brunrutiga flugmask 

   

    Ett något bättre kort på G4:an med den nya bruna Grandeur padden 

Och sist men inte minst några chillkort på hundarna 

  Herregud matte!! Kom inte och stör!!!   Vi vill ju sova i fred i skuggan         Hi hi!!

Vi bestämde ganska snabbt att vi städar efter middagen...orken finns inte riktigt i den här värmen...måste få bli lite svalare först  

Mvh anaby  

Av anaby - 28 juli 2011 10:20

Har haft "mens-hel..tet" i några dagar nu men det bröt inte ut med "blodbad" förrän igår  Med besked!!! Tur att jag hann med att rida först...Fick så fruktansvärt ont i magen att jag inte kunde gå upprätt...låg bara och kallsvettades i soffan med nackmagneten på magen  Gud vad jag hatar detta!!! Ska ringa Kvinnokliniken så fort semestrarna är över för att se vad som kan göras Min syster fick en operation pga detta. Jag hoppas dock på något lindrigare men vi får väl se vad som händer  Huvudsaken att det blir någon ändring för mig framöver!!

T står i paddocken och betar. Jag har medicinerat mig och ska snart bege mig ut på ridtur med T och hoppas slippa en del flugor idag  Sedan ska vi städa upp fastun ordentligt!! Är en kallfastu och en fastu innan man kommer in i lägenheten. Min tanke är att vi städar ALLA rum ordentligt 1 gång i veckan...så blir det mindre jobbigt   Så farstun är först på tur...sedan badrum....kök...vardagsrum och sist sovrummet...eller källaren blir nog det sista som också tar längst tid att städa  . det blir skönt när allt är "storstädat" och klart inför hösten   

Nej, dags att lägga på en rem!! Jag har en häst som väntar på mig där ute 

Ha en jättebra fortsatt torsdag!!!

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards