anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 30 juli 2011

T sparkar boll;)

Av anaby - 30 juli 2011 14:04

Idag var det vilodag för T och mig   Mest för min skull faktiskt 

T stog uppe och betade vid paddocken när jag steg upp på morgonen så han fick gå in dit tills jag ätit frukost. Sedan blev det "bollträning" 

Jag måste säga att han är riktigt duktig  Det är endast för 2:a gången i år vi sparkar boll!!! Ibland får han iväg den riktigt långt  Ska fortsätta träna några ggr i veckan så blir det nog bättre allt eftersom. Är inte så lätt för T att veta och förstå hur man ska "sparka" lättast på bollen för att få iväg den än  Men det kommer nog framöver 

Självklart måste man ju gå fram till husse några ggr för att se om han har något godis Kan ju vara så att man kanske får någonting utan att behöva anstränga sig  T försökte 2 ggr utan större framgång   


Här kommer en filmsnutt från dagens träning 


Nu när jag har gjort det "viktigaste" under dagen  Ska jag fortsätta att göra fint i rabatterna och sätta ut en massa solcellslampor. Är läge att sätta ut dem nu när det börjat bli mörkare på kvällen 

Nej, dags att lägga på en rem!! Ska försöka hinna med att jogga innan middagen också!!

Ha en jättebra fortsatt lördag!!

Chilla lugnt 

Mvh anaby          

 
 
Ingen bild

Annica

30 juli 2011 14:48

Vad kul det ser ut med hästboll. Man blir sugen är prova själv med våra hästar. :) Det syns hur han försöker för att få en godisbit.:)

Mvh Annica

anaby

30 juli 2011 15:11

Han är riktigt duktig och godissugen;) Hi hi!! Jag har tagit en pilatesboll som jag hade hemma. Har även köpt en större på Biltema som reserv för en billig penning:) Tycker att de fungerar riktigt bra:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Kerstin

Kerstin

31 juli 2011 09:51

Duktig! Jag har inte presenterat bollen än för våra pållar, ska nog göra det för Curre, känns som om han skulle behöva det.

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

31 juli 2011 09:56

Jag tycker han är jätteduktig:D Tror nog att han ska kunna "sparka iväg" bollen inom kort;) Det har helt klart gått över förväntan:D

För dina ponnyer är det nog jättebra "huvudbry" och aktivering med tanke på deras ålder:)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards