anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 3 augusti 2011

Av anaby - 3 augusti 2011 17:50

Har sovit riktigt bra inatt i vår "sanerade" säng 

Idag åkte jag iväg efter frukost för att köpa skor till T på Granngården. De hade REA där men jag stog emot  och köpte ingenting!! Det fanns mycket fina grejer...men jag måste tänka på VAD jag köper och OM jag behöver det....INTE köpa "bara för att" det ev. kan vara bra att ha 

Sedan vidare till en tygaffär för att köpa galontyg till en bädd till hundarna. Vi har en madrass som är en kopia på Tempurmadrassen...samma funktion fast inte lika tjock. Delar av den har jag nu tänkt göra en bädd av. Atlas är så himla stor och får rulla ihop sig som en boll i Peppis bädd  Resten av madrassen har jag tänkt använda som paddinlägg till den bomlösa Färgen på galontyget blev mörkblått. Tror att det blir en bra färg...lätt att hålla rent  Hittade även grytlappar till barnen till bra pris och bra färg på tygaffären  

Sista anhalten för dagen blev Rusta. Där hittade jag softshelljackor på REA till både mig, L-O och pappa!!! Jag köpte mig själv en till i rosa till oktober månad att ha i stalletL-O fick 2 svarta och pappa 1 svart som tack för "klippningen i paddock och hage" igår  Han blev jättenöjd för har han en höstjacka som är lite finare   Sedan fick L-O 3 st skjortor....behövs alltid!!

Sedan var det bara att åka hem och dela ut allt till "rätt" person  Alla blev nöjda och glada  

Svida om och bege sig ut och rida på T en sväng på åkern.

Det blev än en gång remontränset och G4:an 

Jag red inget avancerat alls idag utan först skritt i 2+2 varv efter hela åkern...trav 3+3 varv i lättridning på 4-kanten...trav på volt nedsittning 1+1... och avskrittning efter hela åkern...sedan var jag nöjd för dagen 

När vi red på volt i trav kändes han riktigt fin!!! Det blir ganska stor skillnad på honom när man tar in honom på en volt....då blir traven mycket luftigare och större  Ja, han är rolig min häst 

Här kommer några dåliga mobilbilder från idag.


 

En mycket uttråkad T som tyckte att jag skulle skynda mig hem igen så han fick sin lunch  


          Här kommer ett smakprov på "en massa olika bruna nyanser" på samma gång  Rödbrun sadel, mörkbrun pad, mörkbruna jodphurs, ljusbruna shortchaps och "urblekta" och underbart sköna ridbyxor   en salig blandning MEN allt är brunt allafall   Jag ska tillägga att gummit på stigbyglarna också är bruna  Brun-o-man? Jag...nejdå  

T fick sin lunch och magnetbehandling när vi kom hem medans jag snabbt svidade om till "springutstyrsel" och begav mig ut på joggingtur. Blev samma runda som sist 2,7 km idag  Kändes lite tyngre på vägen hem men det var också varmare idag...tyvärr...men jag sprang HELA vägen 

När jag kom hem tog jag av T magneterna och släppte ut honom i hagen igen....hann bara in under tak när det började regna!!!! Bara så där!! Vilken tur jag hade som slapp regnet när jag joggade 

Nu ska snart hoppa in i duschen och sedan ska jag och barnen gå på Bio ikväll. Kommer inte ihåg vad den hette men den verkar allafall bra  säger hon som har nollkoll och har bokat biljetterna 

Nej, dags att göra ett ryck och ta en dusch!!

Ha de gott så länge!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby   

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards