anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2011

Några funderingar på nattakröken;)

Av anaby - 5 augusti 2011 00:50

Jag blev så himla less när de nya bruna benskydden INTE passade idag 

   Tror dock att jag har kommit på en lösning på problemet!! Jag ska prova att skarva med mer kardborreband...är ganska lätt att sy på och skarven kommer inte att skava på T på något sätt eller synas särskilt mycket. Känns som om det kan fungera rätt så bra 

Ska bara mäta och se hur mycket jag behöver och hur brett kardborreband som passar till kardborren som redan sitter där


Är nöjd att jag tog beslutet att sko T  Är mindre än 1 vecka kvar nu!!!

Då kommer jag att kunna rida ut helt obehindrat utan att behöva oroa mig för underlaget på vägen ME LIKE  


Ska nog ev. prova att rida med T6:an imorgon!! Vill gärna prova mitt bruna blingade Kyro schabrak 

 

Har tyvärr inte hunnit med det än i och med semester och vila för T  ....men senast på söndag ska det bli av har jag bestämt   Mer bilder kommer!!!


Lastträning kommer det att bli under helgen!!! Vill så gärna komma igång och åka in och både rida och hoppa på ridskolan igen  Men lastningen MÅSTE fungera bra innan jag åker in. Och en bakbom är ett måste!! Vi ska klura på en vettig lösning på en bakbom. Jag vill att det både ska gå lätt att sätta fast och ta bort den  Allt för säkerheten!!!


Har också insett att T går riktigt bra med remont-inspirerade nosgrimmor!! Dock ser han väldigt klumpig ut i dem med sitt stora huvud i x-full Men om hästen går bra och mår bra av det får man nog "gilla läget" i allafall   

      Remontnosgrimma     

      Rambo Micklem träns  


Och sist men INTE minst!! Jag är så glad och tacksam att jag INTE behöver betsla upp T med skarpare bett   Det räcker med att byta träns (Micklem, remont och acchen funkar bäst på honom.. i den ordningen) och rida med samma raka bett som vi har haft ett bra tag nu   Har haft hästar tidigare som man får fått prova med allt möjligt i bettform....då ett bett fungerar 1 dag men inte en annan  detta även fast de har varit väldig välridna men när de (röda märrar bägge 2) sett ett hinder blivit väldigt heta och på snutt till okontaktbara emellanåt Mina tränare har t.o.m avrått mig för att betsla ner pga att de har tyckt att det varit rent livsfarligt   De valacker jag har haft har istället gått på "vanliga" 2-delade bett förutom T som går på rakt bett. Ska prova 3-delat på honom framöver....men funkar inte det så vet jag att det raka bettet gör det När man har haft så olika hästar under sitt liv känns det riktigt bra att äntligen få ha en som är ganska "normal" trots allt  Okomplicerad är han inte på något sätt den kära T.. men i mina ögon en riktigt, riktigt normal häst i dagläget   

Och det känns fantastiskt bra!!

Nej, nu är det slut för funderingar inatt 

Dags att hoppa i bädden!!! Det har kommit en ny dag redan  

Sov gott!!

Mvh anaby   





 




   

 
 
Anna

Anna

5 augusti 2011 14:25

stealin blev en helt annan häst att rida sen jag byte till remont,ligger inte på och är inte stakt alls längre

http://annashastliv.blogg.se

anaby

5 augusti 2011 22:21

Jag märkte jättestor skillnad när jag bytte till Micklem...och sedan även nu senast med Remont:)T blir inte stark utan han blir mer orolig i munnen och slänger ut tungan;)

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Pernilla

Pernilla

5 augusti 2011 22:39

Jag köpte också samma benskydd från hööks .. Efter 1 vecka så lossade den delen som är glittrig från själva benskyddet :( Fick lämna tillbaka framskydden och få pengar tillbaka men tråkigt nog kunde dom inte återta bakbenskydden av samma färg så nu får jag ha dom som slit och släng skydd bak då jag inte har matchade fram.. :(

http://www.woodymille.blogg.se

anaby

5 augusti 2011 22:42

Jag köpte som tur var mina på REA:) Tror att det ska funka om jag förlänger kardborren. Tråkigt att den glittriga delen lossnade för dig. Ska hålla koll på mina nu när jag veta att det sitter lite dåligt. Tack för infon!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards