anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 11 augusti 2011

Av anaby - 11 augusti 2011 17:04

Ringde som sagt min vet. direkt jag kom hem och fick tag på honom i rimlig tid. Han skrev ut recept på salva som jag ska använda i 10 dagar!! Bara att hoppas att det sista av muggen går bort nu 

Sedan lyckades jag sova 2 timmar  Gick inte att sova längre idag 

Iväg med bilen till Apoteket och gissa vad?? Jo, vi har Noliamässan i stan...vilket innebar att jag fick vänta i bilkö i 20 min innan jag tog mig till Apoteket som är i samma område  Det var bara "att bita ihop" och gilla läget och vara nöjd att jag fick tag på salva idag och kan påbörja behandlingen snarast 

Hem och byta om och ner med T till stallet till Hovis. Nu är T nyskodd och jättefin  Ska ta några kort imorgon...orkade inte riktigt idag 

Tyvärr berättade Hovis att han ska byta jobb och flytta från stan  Jättetråkigt för mig och andra av hans "hoviskunder" men så klart ett jättebra tillfälle för honom  Men både bättre jobb och lön 

Detta innebär att jag måste leta efter en ny Hovis. Fick några namn och telefonnr som jag ska ringa och se hur det ser ut. Förhoppningsvis ska det inte vara några problem att få tag på en ny Hovis. Har fått en sk. "prioriteringslista" av Hovis på de han tycker är bra 

Sedan upp till paddocken för att göra iordning T inför ridtur!!! Givetvis började det att regna just som jag skulle plocka ut sadeln  Pga regnet blev det istället syntetsadeln T6 idag.

  1 stycke T6:a som jag har haft sedan 2008 insåg jag när jag satt och redigerade filmer igår  Tiden går fort ibland!!!


Vill inte använda min bomlösa G4:a i regnet  Ja, jag vet att jag är jättefjantig...men jag är så rädd om den  

Upp i sadeln och på G iväg ut på uteritt  Jag har längtat i 2 veckor på att få rida ut igen!!! Jag tror att både jag och T var lika nöjda och glada idag 


 

Tänk ändå vad en härlig ridtur på egna hästen kan göra för själen  


Det gick jättebra att rida....dock blev det endast en skrittur idag...den sedvanliga turen på 3 km.  Eftersom han inte har haft skor på sig sedan april kändes det bättre att han får någon skrittdag att vänja in sig med skorna innan vi sätter igång och travar.

Väl tillbaka till paddocken blev det lunch och "muggbehandling" för T  Lunchen går ju an men att smörja är "ingen hit" direkt tycker han  Hoppas dock att svullnaden han har där själva muggeksemen sitter ska lätta under helgen så att det blir mer som vanligt för honom.  

Tillbaka hem och prova ringa en av Hovisarna...

Sedan svida om och ut och jogga 

Idag fick jag faktiskt stanna av  och gå i 200 meter pga "mjälttugg"   Det gjorde så himla ont att jag bara var tvungen att stanna av och gå   vilket inte har hänt hittills då jag har härdat ut...Men efter 200 meters gång...så gick det bra att springa de sista 500 metrarna Så idag blev det tyvärr "bara" sprunget 2,6 km....istället för 2,8 km. Men fram tills mjälttugget gick det fina fisken att springa!!! Andningen känns riktigt bra och jag är inte så anfådd..och i benen känns minimalt  Bådar gott inför resten av veckan 

Nu sitter och håller på att "själv-dö" i soffan en stund   Jag ska försöka ta mig in till köket och inta lite vätska innan jag faller ihop  och sedan hoppa in i duschen!! Man brukar bli som en helt NY människa efter en varm dusch  Så mitt hopp om att bli någorlunda iordning ikväll går till duschen  

Ha en jättebra fortsatt torsdagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby         

             

Av anaby - 11 augusti 2011 08:10

Passade på att ringa min vet. när jag ändå kom hem från jobbet på morgonen han har telefontid mellan 08.00-09.00 Så det är perfekt att ringa när man ändå är uppe då slipper jag ringa imorgon istället 

Har nu just pratat med min underbara veterinär   och nu är hjälp på väg angående T:s mugg problem!!! SKÖNT!!!

Nu kan jag gå och lägga mig med gott samveta och sova några timmar och andas ut  ..man blir ju så orolig över läkningen  eftersom det är "rötmånad" värmen och allt runt omkring  

Hovis kommer kl. 13.00 och sedan blir det en härlig uteritt för oss idag   Sedan är tanken att jag ska ta en joggingtur innan middagen 

Jag lär nog sova som en stock inatt skulle jag tro 

Ha de gott så länge så skriver jag mer ikväll om hur dagen har varit 

Dags att gå och lägga sig och sova!!!

Mvh anaby    

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards