anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2011

En hektisk dag snart till ända;) Pust!!!

Av anaby - 18 augusti 2011 18:17

Åkte hem...smorde T....sov 3,5 timmar...steg upp...."ruggade" upp mig och åkte iväg till jobbet på möte i 2 timmar   Är den "ständiga" sekreteraren...så jag hoppas att jag kan tyda mina anteckningar imorgon när jag ska renskriva 

Hem igen...T stog uppe vid huset så jag skyndade mig att ta in honom i paddocken...in och byta kläder och ut igen.

REGN  Jag hade dock gett mig den på att rida i allafall....då T nu vilat i 2 dagar  Trots regnet blev det min älskade G4:a idag 

Skrittade iväg mot "älv-utsikten" och gissa vad vi möter efter första vänster svägen??

Jo, en hösilagebal UTAN plast  Plastade hösilagebalar bryr sig T inte alls om...men oplastade...DE ÄR JÄTTELÄSKIGA!!! Usch och fy!!! Det kom ju givetvis en massa folk efter vägen...så jag fick vänta och vänta innan vi kunde gå förbi  Dock fick han tid att "kolla in balen" innan vi gick förbi en aning steppig och tittig  Ja, han är som sagt var roligt min häst 

Fortsatte skritta efter vägen...tills vi kom upp på stubbåkern där blev det trav. Och där gick det jättebra att trava förbi de vita hösilagebalarna...utan att ens blinka   Tur att jag slapp bråka för det var en aning slut med "soppa i kroppen & knoppen" 

Travade efter hela långsidan...och skulle just svänga upp på kortsidan när jag ser..

EN HEL KOLLONI MED KANADAGÄSS!!!

Utan att överdriva var över halva lilla åkern på 100 x 150 meter TÄCKT av fåglar!! Det måste har rört sig om ca 300 fåglar 

         En otroligt dåliga mobilbild men man ser allafall att det ligger en massa fåglar på åkern. Det här är bara en liten del av alla fåglar som var där!!


Ja, ha!! Då blev ju frågan...hur ska jag göra nu då?? Trava förbi...nej tack!! Om då fåglarna får för sig att flyga iväg...blir det så att säga "åka av" för mig och T 

Jag höll mig istället ca 50 meter från grusvägen och den andra åkern...och skrittade förbi med fåglarna liggande på åkern...och T skrittandes förbi med STORA ÖGON!!! Lite stirrig och trippig men han skrittade förbi och skötte sig riktigt bra   Skrittade även hela långsidan ner...kände att det var inte riktigt läge att trava där OM fåglarna fick för sig att flyga i samma veva 

Dock blev det trav när vi kom fram på långsidan nere vi vägen igen och där travade vi utan problem  Sedan fortsatte vi att trava på vägen och uppför backen...vände skrittade efter vägen nedför backen och sedan trav efter vägen tillbaka  Lite stirrig på fåglarna var han men ingenting som inte gick att hantera utan han lyssnade faktiskt riktigt bra när jag tog förhållningar. Sedan hade han vilat i 2 dagar så det spelade säger också in lite på "Herr´ns" humör idag 

Skrittade sedan hem...inga problem förbi den "läskiga" oplastade höbalen  Vi tuschade nästan i den när vi red förbi 

Väl hemma blev det lunch, magnetbehandling, regntäcke på och muggsmörjning.

T fick stå inne i paddocken en stund medans jag bara svidade om och gjorde mig redo för att jogga en tur Är man liks helt "trött och slut" är de lika bra ta sig ut och springa lite...innan det blir dags att vila 

Idag mötte jag ganska många andra joggare på väg till kyrkan. Måste ha varit 8-10 st på den första sträcken på 1,5 km!! Gick en stund och vände sedan och sprang resten av sträckan hem på sammanlagt 2,8 km. Det gick riktigt bra att springa idag  Det enda jag kan klaga på är VÄRMEN...himmel så fuktigt i luften...det fullkomligt rann svett om mig trots att jag endast hade på mig BH och en jättetunn jacka i funktionsfoder...och mina tunna byxor i funktionsfoder    

När jag landade hemma gick jag raka spåret och tog av T regntäcke, magneter och grimman...innan jag gick in...

Väl hemma hade L-O gjord middag  Underbart att få sätta sig vid ett färdig och dukat bord 

Nu ska jag ta mig en dusch och sedan åka och handla lite...

Men sedan kan jag ärligt säga att det INTE kommer att hända så himla mycket ikväll...måste se till att gå och lägga mig i vettig tid och sova ordentligt inatt!! Min enda lediga natt på hela veckan....fredag och lördag jobbar jag mina sista nätter innan långledigheten börjar Det finns en ljusning!!!!

Nej, nu måste jag hoppa in i duschen och göra ett ryck så att jag kan "rugga" framför TV och "självdö" till Sommar med Ernst sedan  

Ha en jättebra fortsatt torsdagkväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby något sliten och trött men väldigt nöjd ändå    

     

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards