anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2011

Nostalgitripp som heter duga!!!

Av anaby - 24 augusti 2011 21:58

Ikväll började jag att städa i mitt "natt-sov-rum" i hopp om att hitta lite grejer jag har letat efter   Och jag hittade grejer minsann!! Både sånt som jag har saknat i flera år och annat som varit borta ett kortare tag 

Bla så hittade jag ett VHS-band med Wirbelwind  som jag trodde var borta!!! Kan säga att jag nästan började gråta när jag insåg att det faktiskt fanns kvar 

Det tog mig ungeför 3 år efter han "somnat in"...att orka se på våra tävlingar tillsammans...det var så fruktansvärt jobbigt även första gången att se 

Det är svårt att förklara men den här hästen var så underbar att det går inte ens att beskiva med ord!! Man måste uppleva och helt enkelt sitta på hans rygg för att förstå "känslan" när man hoppade honom eller red honom överhuvudtaget!!! Känslan var fantastisk helt enkelt!!

Dock hoppade han STORT och dök i landningen så ibland hoppade jag högt för att han sköt mig ur sadeln och sedan blev stilen lite speciell då han dök med huvudet neråt..Men hoppa kunde han med besked Jag kommer ihåg en hoppträning när vi satte upp ett hinder på 150 cm. Tränade vanligvis på 140 cm på den tiden men vi höjde upp ett hinder och när jag red mot så var det som inga problem...han hoppade precis som "vanligt"  Eller rättare sagt han hoppade allt  

 

Underbara häst.. så saknad att det gör ont!!!!


Allafall så på VHS-bandet fanns 3 omgångar av Elitserien!!! Flera andra klasser!! En hoppträning när vi tränade på 130-140 cm....Hoppträning för Lennart Lindelöw...hela träningen även markarbetet!!! Zimé som 2 åring...och då började jag gråta och ännu mer tävlingar med Wirren  


 


 

    

              

 


 

Efter 17 år tillsammans har man nog rätt att börja gråta...tror jag 

Hon är också en otroligt saknad häst  och det är snart 4,5 år sedan hon somnade in 


Vilken tur att jag har en fantastisk och underbar häst att njuta av än en gång    

                

Det går att spela över från VHS till datorn enligt min kära man  Dock en aning klurigt...men jag tänkte ta det som ett vinterprojekt...så ev. kan det bli så att jag kommer att lägga ut några filmer på Wirren och mig under vår tävlingskarriär... någon gång under vintern

Nej, nu ska jag torka tårarna och njuta av nuet istället 

Ha de gott så länge!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby   

 
 
Ingen bild

Kerstin

24 augusti 2011 23:36

Jag fick en låda med gamla VHS band som mamma hittade på vinden i stugan, där låg ett band från träningar, tävlingar mm på bla Castro som jag hade... Känslor!! ♥

anaby

25 augusti 2011 00:08

Åhhh!!! Jag förstår att du blev jätteglad!!! Jag har tittat lite mer av bandet och hittade bla L-O som red Zimés mamma i ALLA GÅNGARTER inkl. galopp på volt:O Så nu slipper han INTE undan att skritta på T;) Hi hi!!

Sedan hopptränade jag min "sponsorhäst" Damita också!! Jag hittar bara mer och mer på detta band!! Undrar vad jag hittar imorgon;)

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Jenny

Jenny

25 augusti 2011 22:15

Åhh Zimé, du tävlade ju henne då jag tävlade Ravec =)

http://jennynystrom.blogg.se

anaby

25 augusti 2011 22:50

Ja, det stämmer!! Du tävlade även Yam-yam (inte säker på stavningen) när jag tävlade Zimé:D

Har inte tävlat på 10 år då kroppen tyvärr sagt ifrån...nacken och axlarna som krånglar:( Har dock en förhoppning om att under nästa år kunna tävla någon klubbtävling och ev. någon lokal. Får se hur kroppen känns först;) Har en trevlig häst att rida på och det är i nuläget guld värt:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards