anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

Dj..la kamera:( och underbart trevlig häst att rida på idag:D

Av anaby - 29 augusti 2011 13:07

Kan säga att ibland tycker jag INTE om tekniska prylar   Idag är en sån dag....När T var klar och jag bara skulle sitta upp och rida...greppade jag hjälmen med kameran för att starta den!!! Tror ni att den gick igång?? Nej, då!! Jag visste att den var trög och att det tog några sekunder innan den startade upp  Men efter att ha tryckt med bägge tummarna så att de var vitafärgade....i minst 10 sekunder åt gången..och ingen kamera startade....var jag ganska irriterad  Tänkte att jag måste ha missat någon spärr av något slag. Ringde till L-O som sa...nej, då det tar ca 2 sekunder innan den startar upp....ta en mindre sten och tryck så att du får mer kraft. Sagt och gjort..letade reda på en mindre sten...fick på så sätt mer koncenterat tryck men tror ni att kamerahel..tet startade?? Nej, självklart inte 

Suck!!! Hade verkligen sett framemot att både filma och se ridturen 

Var bara att ta bort kameran och sedan kliva upp på hästryggen och bita ihop och sätta igång och  rida     


OBS!!! Vi får kolla igenom kameran ikväll så gör jag ett nytt försök att filma  imorgon!! Har jag tur är det bara batterierna som var dåliga!!


Idag blåser det halvstorm så någon förhoppning om en "bra" ridtur efter 3 dagars vila...var väldigt minimal  Kunde vi skritta ut och om jag satt kvar utan att det blev "rodeo" kändes som ett bra mål idag  

Började med att skritta mot "älvutsikten" och stora åkern. När jag kom fram till åkern kunde jag naturligtvis INTE låta bli att trava  Underlaget var ju så bra!!! Självklart travade vi runt efter hela åkern  Och T var riktigt, riktigt lugn  Med lugn menar jag då att han inte kastade sig eller höll på...han tittade på ditt och datt och blåste upp sig emellanåt men "höll sig i skinnet" och lyssnade på matte idag 

Skrittade sedan mot kyrkan..inga problem förbi ponnyernas hage...han bara tittade på dem...

Började trava när vi kommit till växthusbacken....blåste vid de laget MYCKET!!! Men inga problem...han tittar ju och springer lite på sned när han tycker att vegitationen är för långt ut på grusvägen  Men framåt tar vi oss och han kastar sig inte åt något håll!! FANTASTISKT BRA!!

Skrittade nedför backen och sedan trav förbi rotstigen...fast på vägen istället nu när vi har skor på hovarna 

Inga problem!!! Travade uppför backen och det kändes kalasbra att kunna rida på kanten istället för på gräset där det inte är riktigt bra!! T travade på i lagom takt  När vi kom uppför backen reagerade T väldigt starkt på några människor som satt i slänten...Oppssss!! Vad gör de där verkade han tänka  Blev en slidstopp men det var inga problem att gå vidare när han spanat på dem ett tag 

Skrittade nerför backen och travade sedan en bit till nere vid kyrkan. Skrittade hemåt och tog dagens sista trav...efter sista lilla backen neråt blev det trav nedsittning. Vilken trav....vilken häst...vilket steg....svårt för matte att sitta ner  Men med ett stort leende i hela ansiktet gick det rätt så skapligt att sitta ner i G4:an även idag  Skrittade resten av sträckan hem på ca 1 km på en häst som var riktigt, rikitigt lugn, avslappnad och trevlig 

Även fast ponnyerna gick och betade bredvid vägen i sin hage...lyfte T inte ett öra ens när vi gick förbi!!! Sedan kom en äldre man på permobil som jag stannade och släppte fram....mycket pga att han kom bakifrån och det är bättre för T om han får stå och titta och mannen kör förbi motför att han ska bli tvärrädd och kasta sig för att han inte riktigt uppmärksammar ekipaget. Nu stog han istället som ett ljus när mannen åkte förbi vinkande  och jag vinkade tillbaka 

Vi träffade även på en karl på en motorcykel som  saktade ner farten rejält och puttrade förbi..T reagerade inte nämnvärt!! Man kan nog "nästan" kalla honom trafiksäker snart 

               

Idag var en sån där dag som jag verkligen kände att jag har gjort "rätt" som tog hem och hade T på prov trots att jag visste att det skulle krävas otroligt mycket jobb att få honom på fötter igen!!! Nu med facit i handen 4 år senare.. känns allt jobb, svett och tid  man har lagt ner på honom som om det är väl spenderad tid  Då jag har fått en fantasiskt trevlig häst i gengäld!!!! Är så otroligt nöjd med honom trots att han är en fd travhäst. Jag fastnade för hästen inte rasen..den var oväsentlig för mig. Då jag egentligen var ute efter en fjording, islänning eller nordsvensk så kunde jag lika gärna ha skaffat en häst av den rasen men nu "kom T emellan" istället  Och det är jag jätteglad och tacksam över  

Allt jag gör med honom framöver kommer att vara en bonus då de flesta av mina mål som jag har haft med honom nu redan är uppfyllda      

Vilken härlig dag!!!!

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan får jag trevlig besök av en kär vän  

Önskar alla en fortsatt jättesuperduperbra dag idag!!!!

Mvh anaby riktigt, riktigt nöjd idag         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards