anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 15 september 2011

Av anaby - 15 september 2011 20:10

För några år sedan eller närmare 2009 filmade jag T när vi gick ner igenom hagen...så nu bjuder jag på en förkortad verson av studiebesöket 



   

Mvh anaby  

Av anaby - 15 september 2011 16:32

Idag var det halvstorm ute...men hellre det än regn!!! Om jag får välja  T trivs bättre i blåst än regn  och jag med om jag ska vara ärlig  

Och eftersom det inte regnade tog vi G4:an idag....micklem tränset och martingal. Kan säga att T var redan från början riktigt lugn och fin  Jag har haft en himla tur som hittade och fick tag på en sån väldigt trevlig häst 

Han både skrittade och travade som "vanligt" idag...och spanade INTE efter svampar som han ev. kunde kasta sig undan för  Tittade gjorde han men var hur fin som helst och jag älskar när jag bara kan sitta med ett mjukt stöd med låg hand i traven och rida lätt när vi värmer upp i traven. Min kropp mår så himla bra av det!!!

När vi kom nedanför kyrkan och skulle trava kom en traktor till "förrådet" som vi skrittar förbi. Stannade så T fick "titta" ordentligt på traktorn...inga problem....då började vi trava 

Idag travade vi upp & nerför backen....5 ggr. Och idag var det bara en lugn och härlig trav och spetsade öron på T... och en mjuk hand för mig...alla ggr upp   Han brydde sig inte det minsta om svamparna på sidan idag

När vi vände och var på väg hem stog en cyklist med cykeln på vägen. Det tyckte T var lite läskigt  Men jag använde mig av att han blev högrest och blåste upp sig....passade på att träna skänkelvikning...DET GICK RIKTIGT BRA!! Enda gången han stannade till var när cykeln kom för nära  Annars lyssnade han jättebra!!! Hi hi!! Det gäller att försöka "utnyttja" tillfällena på rätt sätt 

Tog några kort idag med när vi skrittar hem...och mer och mer löv blir det på marken        

       Tagna med mobilen så kvaliten är INTE bra men man ser löven allafall 


Travade sista biten hem och tränade lite skänkelvikning då med. Gick riktigt bra!!

Sedan blev det skritt hem...den obligatoriska "piss-pausen" innan vi landade hemma igen. T fick magnetbehandling...

  ..i form av nackmagnet (grimman), benmagneter på alla 4 och nätmagnettäcke  Både jag och T "svarar" väldigt bra på magneter 


Det blev även lunch och muggtvätt...och idag lyckades jag få bort alla svarta hemska krustor!!! SÅ HIMLA SKÖNT!!! Och så mycket lättare det blir när man ska smörja allt sedan   Hoppas att det ser lika fint ut imorgon så blir det lättare att både tvätta och smörja 

Passade på att byta vatten i hage +paddock och skura ur krubban..

Sedan har jag tillbringat 2 timmar nere i källaren med mina hästgrejer 

Jag har rensat i utrymmet i pannrummet och skrubben. Och jag hittade faktiskt Pee-Wee bettet till slut!! Pust!! Trodde att det var borta för evigt  Sedan blev det utrensat en hel del schabrak...flugpannband....och ett täcke...en hel kolloni med tränsdelar: pannband, sidostycken, nosgrimmor, nackstycken. Dock endast i färgen brunt  

Jag har inte hunnit med att fota  någonting än och lägga ut på bloggen  ...gör det imorgon istället...prioriterade att smörja utrustning istället. Har smort in 2 par jodphurs, 1 par ridstövlar, 1 par shortchaps, ett antal träns och martingalen..och lite annat smått och gott Några tvättmaskiner har det också blivit med lite hästrelaterat  

Då jag  passade på att rensa ut har jag slängt en del också...sånt som inte är användbart för någon... Flyttade även om lite grejer som inte är hästrelaterat men som ändå har stått ut skrubben. Det blev så MYCKET större plats nu och mer luftigt!! Stor skillnad= Bra för mig  

Så just nu känns det riktigt bra att få lite mer ordning i hästförrådet 

Har just landat hemma och inne...ska börja med middagen!!!

Håller på att spela in ALLT från EM som går på Eurosport under em och kvällen idag. Ska sätta mig och titta på det imorgon och under helgen. Då har man någonting att längta till    Ja, se hästtjejer  

Nej, nu måste jag lägga på en rem med middagen!! Sedan åker vi och handlar mat...det behövs verkligen 

Ha en jättebra fortsatt torsdagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards