anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 23 september 2011

Halvstorm och galopp idag:D

Av anaby - 23 september 2011 14:20

Idag var det halvstorm ute och ruggigt!! Dock har det inte regnat sedan jag steg upp kl.09.00 så nu håller jag tummarna att det är uppehåll resten av helgen!! Gör ingenting om det inte är sol bara det INTE regnar mer

Allafall så begav vi oss ut på en ridtur idag 

 

T var relativt pigg och vaken redan från början  Första travsträckan kändes kanonfin!!! 

Och när vi vände om för att trava tillbaka..provade jag lite galopp istället  Det gick fina fisken!! Han blev lite förvånad över galoppfattningen   Men galopperade väldigt lugnt och fint i bägge fattningarna. 

Skritt mot kyrkan!!!

Sedan trav vid växthusbacken. Idag passade T på att spana överallt för att se VART det ev. kan tänkas finnas nya träd, stockar och grenar... liggandes vid vägen  Hmmm...tyckte jag..men så länge han spanar känns det ok  Han har grym koll på ALLA stockar, grenar och kvistar som ligger efter vägen  

En tvärnit blev det när det låg ganska tjocka björkstockar på bägge sidor av vägen  Läskigt värre!! Hi hi!! Var inga problem att få förbi efter lite "spaning" om att det förmodligen INTE skulle hoppa upp och följa efter oss 

Trav nedanför kyrkan....och uppför backen  Trevlig energi och tempo 

Då det blåste lite mindre när vi kommit nedanför backen..så då blev det galoppfattningar igen. Men se då var T inte alls med  stirrig och högrest....gjorde bara halt och "nollställde"...vände och provade igen...på 3:e försöket blev det en mycket fin galoppfattning  Då "trillade polletten ner" för honom  När jag då provade andra galoppen kom fattningen på en gång Helt ok för dagen och det var länge sedan vi galopperade nu 

T var lite stirrig på väg hem...han blev väl en aning peppad av sista galoppen  Men trots det så är han hanterbar och lugnar ner sig väldigt snabbt. När vi skulle trava sista traven i nedsittning...var han jättelugn och fin 

Skritten hem var heller inga problem 

 

Det är bara att tacka och ta emot för en mycket trevlig ridtur på en pigg och vaken häst Hi hi!!

T fick sedan lunch, muggtvätt & smörj och magnetbehandling....ska gå ut på en liten stund och ta bort magneterna och ta på honom  ett regntäcke istället. Blåser en hel del ute och blir då regn under em och kväll... blir det en aning kallt även för T     Snart och väldigt snart ska jag sätta igång och röja inne i vardagsrummet...vill inte men måste  Jag vet också att det kommer att bli riktigt bra så det är bara att "gilla läget" och sätta igång  Skulle vara skönt att hinna lite innan det är dags för middag!!!

Nej, dags att lägga på en rem!!

Ha en fortsatt jättebra fredagem och kväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby                 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards