anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2011

Muggen bättre:D

Av anaby - 2 oktober 2011 14:54

För första gången på evigheter tog både jag och L-O en rejäl sovmorgon imorse tillsammans  

När han ska iväg och jaga under helgen blir det att stiga upp i ottan för honom...Dock ett eget val men ibland behöver man även en sovmorgon även om man tycker att det är roligt att jaga

Sedan har vi fixat en av elkablarna till elaggregatet som vi grävde ner i marken bredvid staketet...Atlas fick sig nämligen en "el-smäll" och skrek rejält häromdagen när han skulle in i korallen på baksidan...oopppssss!!! Vi hittade "läckaget" och kunde tejpa och lägga ner kabeln igen  Kan säga att det blev STOR skillnad på strömmen i tråden  Tabasco har en väldig respekt för tråden men man vill ju att det ska vara ström i den ändå!!!

L-O var sedan snäll och höll i T medans jag tvättade muggen   Idag tycker jag att det är STOR skillnad och endast lite kvar  Tvättade bort zinkpastan med Hexocil...sedan tvättade jag med Hibiscrub...och sist spraya med Virkon S 

      Min sprayplaska med Virkon S. Så länge den är rosa är lösningen verksam. Jag har blandat väldigt svagt. På 2 dl vatten endast 1 ml pulver...eller ett kryddmått. Läste på Buke att någon hade blandat flera msk till 2 dl vatten  Alla gör ju som de vill men jag tycker att lösningen jag blandat funkar väldigt bra för oss  

Nu ska Virkonet få torka innan jag går ut och smörjer med zinkpastan  


Har tänkt gå ner till stallet på en stund och skriva upp hovslagartiden och hämta de stora rosa bandet som ligger i skrubben. 


Har sytt om den andra dubbel-padden till den bomlösa sadeln. Så nu kan jag använda den under nästa vecka 

Ska försöka få ork till att klippa ut "fickorna" till värmekuddarna till fleecetäcket under em...och sy fast dem under nästa vecka  Kom även på att jag kan sy några "kanaler" i teddy till förbygeln...i samma teddy som paddarna   Matchning...ja, det är ju ganska roligt även om man mest rider på hemmaplan  Och förhoppningsvis finns det tid till att fixa "halskragen" i fleece under veckan också. Det är inte så mycket som ska göras med den. Men jag måste mäta ut vart kardborren ska sitta och sy fast den. Sedan är den klar att användas 


Min kära man gick med på att "köpa" min nya Uvexhjälm till min födelsedag   Precis vad jag önskat mig till födelsedagaspresent     

Idag är nog första gången på över en vecka....eller det blir nästan 10 dagar!!! Som jag känner att jag har någon typ av energi till att göra någonting  Det känns väldigt bra   Ser framemot veckan och hoppas att energin stiger allt eftersom!!!

Ev. blir det en kort skrittur med T under em. Har inte bestämt mig än för hur jag ska göra...men det lutar åt det  Måste ju inviga vår "rosa utrustning"  

Nej, nu ska jag dricka lite te...blir grönt te den här gången 

Ha en jättebra fortsatt söndag!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards