anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2011

Första ridturen på 10 dagar!! Vi var en "aning" rosa idag;)

Av anaby - 2 oktober 2011 17:35

Jag tog tjuren vid hornen och gick ut för att göra iordning T inför en skrittur. Och vad ser jag när jag ska öppna källardörren ut...jo, en Tabasco som rullar sig för fullt   Var bara att sätta igång med "op-sanering" av en mycket smutsig häst 

Sedan var det bara att ta på vår rosa utrustning...ringa in till L-O som skulle agera fotograf idag  

När han kom ut till hagen...tvärstannade han och sa:

Men du...är det "the pink panter club"????

Så här såg vi ut idag 


 

Vi börjar väl fram och går bakåt och berättar vad vi har på oss idag 

Vi börjar med Tabasco  

Träns: Brunt Micklem rambo (Whashap)

Bett: Rakt äppelbett i syntet (Horze)

Huva: Vit  som är färgad rosa (Hööks)

Tyglar: bruna gummivävtyglar (Granngården)

Förbygel: brun med resår och inbyggd martingal som går att ta av, kommer inte ihåg märke eller vart jag köpte den.. men den är nog kring 10-12 år gammal.

Sadel: T6 Robert Whitaker hoppsadel, utbytbara koppjärn och fishinlägg,  brun, 17,5 tum (Hööks)

Sadelgjord: Brun anatomisk lädergjord med D-ring för fästning av martingal (Börjes)

Schabrak: Vitt Jackson som är färgad rosa (fått med in någon prenumeration för flera år sedan)

Stigläder: bruna syntet claridge house (Hööks)

Stigbyglar: stigbyglar med magnetlås Footsaver (begagnat inköp)

Benskydd: Vita dressyrskydd (Horze)

Reflexer på stigbyglar: Rosa reflexer från förra årets Rosa band kampanj på Hööks.

Och fortsätter med mig 

Hjälm: Brun, Uvex active fp 3 (Ryttarstugan)

Jacka: Rosa softshelljacka (Rusta)

Ridbyxor: Brunrutiga helskodda (Hööks)

Shortchaps: Bruna CRW (Hööks)

Jodphurs: Bruna CRW (Hööks)

Det var nog allt tror jag...  

 

Närbild på sadel och schabrak. Reflexerna "matchar" det färgade rosa schabraket och huvan bra  


   T ser ganska glad ut trots att han hade mycket rosa på sig idag L-O tyckte synd om honom  

När fotograferingen var klar öppnade L-O upp hagen så att vi kunde börja våran skrittur. Tabasco har nu vilat i 10 dagar då jag har varit sjuk!!! Jag hade absolut INTE räknat med någon lugn ridtur från hans sida  utan hade räknat med lite "bus" ...men vilken häst jag har!!! Han skrittade på HUR LUGNT SOM HELST  Det tog kanske 15-20 minuter att skritta den lilla rundan. Helt lagom för mig idag  orken och energin är ju inte direkt på topp  

      Underbara och lugna häst  Är så otroligt tacksam att jag hittade dig på annonsen för 4 år sedan 


Det var aboslut ingen avancerad ridning idag då vi bara skrittade.. men så härligt att få sitta i sadeln igen och dessutom kunna slappna av hela ridturen!!! Går knappt att beskriva med ord!! ME LIKE   Jag passade på att rida kring "middagstid" idag då de flesta sitter hemma och äter  Träffade inte på många människor alls. Några som var på prommis med hundarna...någon som promenerade själv och 1 enda cyklist!! Hi hi!!

Väl hemma fick T lunch och så smorde jag in muggen. Sedan var jag klar!!!

Gick ner till stallet en snabbis för att hämta rosa bandet, skriva upp T:s hovistid på tavlan och mocka ur vindskyddet Det var inte mycket att mocka ut!! Tror att han endast bajsar där inne när det regnar ihållande. Och vem vill gå ut då?? Hi hi!! Nu är det dags för middag...köttsoppa från i fredags   Och efter det en härlig VARM dusch!!! VILKEN HÄRLIG DAG!!!

Ha en jättebra fortsatt söndagkväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh en mycket nöjd och glad anaby   

 
 
Qodrofenia med ridtravare i fokus!

Qodrofenia med ridtravare i fokus!

2 oktober 2011 19:16

sv:Jag kör också på pall med pallkrage jag har en fullstor och några stycken halvpallar också.en av halvpallarna ska jag dock isolera och göra en egen termobar av ..;-)
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

anaby

2 oktober 2011 20:18

Pallkrags-höhäckar är riktigt bra!!! Men framför allt är det lätt att köpa material och sätta ihop den:D Jag är jättenöjd med min!!!

Jag har gjort en egen Termobar som jag är jättenöjd med!!! Är jättebra då T går ute dygnet runt:)

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Liza

Liza

2 oktober 2011 20:02

Läckert med rosa, passade er bra =)

http://dalkullans.webblogg.se

anaby

2 oktober 2011 20:22

Tack!! Det ser faktiskt bättre ut på bild med rosa än jag trodde att det skulle göra;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Liza

Liza

2 oktober 2011 20:39

sv: Tack så mkt! =)

http://dalkullans.webblogg.se

anaby

2 oktober 2011 22:30

:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Qodrofenia med ridtravare i fokus!

Qodrofenia med ridtravare i fokus!

2 oktober 2011 21:28

sv.Hur gjorde du din termobar? skulle behöva lite tips och idéer.. finns det bilder din blogg kanske?
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

anaby

2 oktober 2011 21:42

Du kan gå in under Kategorier till vänster och leta reda på "Hemgjord Termobar" det är den gamla om var på 50 l. Du kan skippa att gå in på den och endast titta på den större om du vill. Gå även in på "Inköpslista på ny större Termobar" och "Ny större termobar" den är på 65 L. Vi byggde en "blomlåda" som vi sänkte ner Termobaren i för att T inte skulle kunna få tag på den nya och förstöra den. Han är en aning klåfingrig med sin mule min häst;) och det känns inte riktigt bra när det är el inblandat:S Med den nya större har det funkat jättebra!!! Den står stadigt:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Qodrofenia med ridtravare i fokus!

Qodrofenia med ridtravare i fokus!

2 oktober 2011 22:01

sv.Jag ska genast kika där =)
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

anaby

2 oktober 2011 22:28

Japp!! Gör gärna det:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Kerstin

Kerstin

2 oktober 2011 22:49

Think pink!! Go girl!

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

2 oktober 2011 22:55

Hi hi!! Jo, du det lär det bli i en månad i allafall;) Hi hi!!

Det är ju tur att Tabasco är mörk så att det rosa gör sig ganska bra på honom:)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards