anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2011

Ridtur idag med:D

Av anaby - 5 oktober 2011 13:38

Ställde klockan imorse och steg sedan upp när den ringde. T stog och betade uppe vid huset så jag släppte in honom i paddocken och gick in för att äta frukost. Sedan ut för att rida. Idag var det lite ruggigt ute....ingen sol och blåst.....men jag är glad att det inte regnade  Nu börjar det bli höst!!!

Idag red vi den "längre" rundan och T var mycket trevlig  Han bryr sig inte så mycket om blåsten...ibland när grenarna på träden vid vägen rör sig lite för mycket tittar han till men annars är han "som vanligt"  Idag blev det mer trav och vi klättrade även 4 ggr upp & ner i vår klätterbacke 

     Han kändes kalafin idag  Lagom motor i traven så att det gick att ta ihop honom och att energin och det luftiga steget fanns kvar=nöjd matte 

Skorna satt kvar efter ridturen!!! Nu kommer Hovis ikväll 


Träffade på några äldre trevlig kvinnor som var ute med sina hundar. De tyckte att T var sååå finnnnn!!! Hi hi!! Många man träffar när vi är ute på ridtur tycker att T ser så lugn och trevlig ut  Det känns jättebra för mig att höra det då jag upplever samma sak själv. Men ibland blir man "hemma-blind" och ser kanske inte samma sak som andra gör  


När vi kom hem blev det muggtvätt, lunch och magnetbehandling för T medans jag hoppade in i bilen och åkte iväg till ett annat stall i närheten och träffade Kerstin (T:s förra ägare) som skulle köpa & hämta en ponny. Jag tog även med mig sadelväskan som hon ville köpa. Då slipper vi skicka med Posten 

Jag kan säga att jag har sett MÅNGA trevliga ponnyer idag    

Nu har jag landat hemma igen och ska fika lite och chilla i soffan. Ska ringa Hovis kl. 16.00 och få en skotid för ikväll  Har några "måsten" som ska göras fram till dess men annars blir det en lugn em för mig 

Jo, jag klippte till fleecefickorna till värmedynorna igår. Nu är det ju så här att fleece har ju en benägenhet att töja på sig  Så jag ska kolla vidare och ev. klippa bort någon cm på fickorna för att få dem lagom...är inte bra om de blir för stora heller..ska klura lite på det till imorgon..när jag ska börja sy


Jag blev också uppringd av en från Granngården då jag ville beställa en brun remontgrimma i X-full. Dock fanns det bara i full   Synd för nosgrimman var väldigt fin och till bra pris. Nu lägger jag det bruna remontränset "på is" så länge. Har redan ett från Hööks i kastanj som får duga så länge...  och sedan har jag Micklemtränset också som han funkar väldigt bra på   Dyker det upp något som jag vill köpa framöver...köper jag det annars får det vara så länge  Är ingen panik med köp av ett nytt remontträns!!!


Jag fick ett jättetrevligt mail dig från min förr förra Hovis idag!!! Tyvärr har han alldelens för långt till oss (9 mil) för att sko T... annars hade han gärna gjort det Stor sorg för oss!!!  Det som känns bra är att jag kommer att få hjälp av honom att hitta en Hovis om det inte funkar med min nya som kommer ut ikväll Nu känns det väldigt bra och som om jag kan slappna av!! Har varit lite stressad angående en ny Hovis. Jag vet ju inte hur han är och vad han tycker är jobbigt hos en häst  T är fantastiskt trevlig att sko nu enligt min förra Hovis men vi får se vad den nya tycker    


Nej, gott folk!! Nu ska jag inta lite föda och vätska!! Hi hi!!

Ha en fortsatt jättebra onsdag em och kväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards