anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

Idag har jag fått mycket gjort:D

Av anaby - 10 oktober 2011 15:52

Efter frukosten gick jag ut för att tvätta & sparya T:s mugg. Han fick även ha på sig en magmagnet på det svullna bakbenet... som jag använde som vaddstycke och sedan lindade en fleecelinda på.


 

Framsida av magmagneten.




Baksidan som jag la in mot benet och sedan lindade benet med fleecelindan. Han fick ha på sig magneten i ca 2 timmar medans jag dolade på med annat. Sedan lindade jag bägge bakbenen med fleecelindor. Ska ta av dem ikväll innan jag går och lägger mig.

Vad har jag gjort för någonting annat idag då??

Jo, jag har impregnerat stolparna till utbyggnaden på vinterhagen...varv 2  



 


Det börjar bli riktigt bra nu!!! Ska måla varv 3 imorgon sedan är det klart!!!



 

Har även invigt den rosa skruvdragaren och skruvat fast isolatorer idag!!!



Först de nya som inte är färdiga än. Ska mäta och klura lite på vart jag ska sätta fast isolator nr 2 imorgon. Men jag har börjat och satt fast den första allafall   

Gick vidare ner till sommarhagen och skruvade fast några fler isolatorer på de stolparna som redan sitter i hagen.


  

Stog på en stor hink då stolparna är 2 meter höga  Det gick jättebra då skruvdragaren är så himla liten och nätt 


   

Min första utvärdering av den Rosa lilla skruvdragaren är:

Väldigt lätt att använda och väger knappt någonting!!! För mig som har skruvat på befintliga stolpar som är 2 meter höga var det underbart att slippa en stor och tung skruvdragare  Nacken & axlarna tackar och bockar för att de slipper ha så ont imorgon  

Sedan ska jag ärligt också säga att det här är INTE en skruvdragare man kan skruva i timtal och INTE stora och tunga skruvar. Det orkar den garanterat INTE!! Men till lite lättare arbeten funkar den verkligen jättebra  Speciellt för mig som är "krasslig" i nacke & axlar och inte orkar med tyngden av en "vanlig" skruvdragare under någon längre stund. Jag är jättenöjd 

Jag fortsatte med att byta ut 3 stolpar i sommarhagen som hade gått av. Ska gå runt hela hagen imorgon och kolla så att resten av stolparna är ok också!!

Sedan plockade jag bort alla löshoppningshinder och "löshoppningsinhägnaden" från paddocken. Avslutade med att mocka hela paddocken 

Det gick bra tills jag bröt av skaftet på grepen    Men suck!!! Klantskalle  

 

  Oppppssss!!! Fast jag är glad att skaftet gick av och inte grepen!!!!
Gick och hämtade den här istället...


 

...och det gick väldigt bra att mocka fram skiten från gräset  Ibland kan jag säga att det faktiskt är skönt att man är "en hamster" och har köpt på sig lite av varje "som kan vara bra att ha" hemma  


Efter 1,5 timmars mockande...


 

..och 8 skottkärror senare och 1 "nästan" full traktorskopa...var jag klar!!!!!

JJJJJJIIIIIPPIIIEEEE!!!! SÅ SKÖNT ATT HA GJORT DET HÄR INNAN SNÖN KOMMER!!!

Gick in för att dricka lite te..och hann bara in genom dörren så ringde telefonen!!!

Trevligt besök var på väg Härligt att jag just var klar med "mitt jobb för dagen"!!! Ibland har man tur minsann 

Har sedan fikat och haft trevligt besök och slappnat av en stund!!!

Nu ska jag dricka temugg nr 2 och se lite på TV 

Tvättmaskinen går för fullt och diskmaskinen är klar  Dagens "måsten" är gjorda och på G att bli klara!!!

Det har varit sol och väldigt fint väder idag!!! Jättehärligt att vara ute och jobba!!! Himmel så bortskämda vi börjar bli som har så pass fint väder i oktober månad 

Ha en fortsatt jättebra måndagem och kväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards