anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2011

Ingen veterinär idag...hoppas på torsdag!!

Av anaby - 11 oktober 2011 10:24

Det ringde ingen veterinär idag så nu hoppas jag på torsdag när jag "går av" jobbet!!! För oss är det INTE ett akutbesök och därför får vi vänta i några dagar. De ggr det har varit akut har han kommit ut SAMMA DAG   Jag är både glad och tacksam att min veterinär prioriterar " i rätt ordning" när han kommer på besök  Det underlättar för både mig och andra hästägare 

Muggen (eller vad det är) ser mycket bättre ut idag!! På ena sidan är det nu så lite som det kan bli idag Och på andra sidan har det krymt till en 5-kr storlek  På frambenet är det också endast en liten, liten 2 cm rektangulär krusta!! Får se vad vet. säger när han kommer ut...om det är mugg eller någonting annat 

Svullnaden på det andra bakbenet är bättre idag!!! Inte lika hård svullnad som igår och aningen mindre  Det verkar som om magnetbehandlingen igår gjorde lite verkarn  T står just nu med "magnetbandage" och tiden idag blir den samma...2 timmar. Magneterna blir nog ett bra komplement till en ev. behandling så småningom när vet. varit här under veckan   Jag kommer även att linda bägge bakbenen under dagen och em och ta bort dem sedan ikväll innan jag åker iväg på jobbet.

Nu ska jag se lite på TV en stund innan jag går ut och fixar och dolar med det jag har tänkt idag  

Idag blir det en ganska lugn dag jag jobbar nämligen inatt och imorgon. Känns helt ok!!! Vill gärna komma igång "som vanligt" nu efter förkylningen då jag blev så otroligt däckad  Sakta men säkert får jag mer energi och orka med dagarna på ett annat sätt. Ser framemot helgen då jag har tänkt sätta upp de sista stolparna till den blivande vinterhagen..pyssla med T...och sedan påta på lite med rabatterna innan snön kommer och det blir för sent!! Hi hi!! Men tills det blir helg...är det annat som hägrar...bla veterinärbesök och jobb       

Ha en jättebra fortsatt tisdag em och kväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Ingen bild

Angelica

11 oktober 2011 12:36

Hejsan!

Jag undrar om du skulle vilja mejla till mig och tala om hur du har gjort din hemma gjorda thermobar??? GÄrna någon bild på hur den ser ut. Jag hade blivit jätte glad då :)
Min mejladress är: gela.palm@spray.se
Tack på förhand :) MVh Angelica

anaby

11 oktober 2011 14:29

Hejsan Angelica!!

Jag har skickat ett mail till dig:D Har 3 Kategorier med info om inköpslista, bygginstruktioner och en massa bilder. Har skrivit i mailet vad kategorierna heter så blir det lätt att hitta dem för dig!!

Tack och bock för besöket!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards