anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2011

Jobba, sova, T och jobba igen:)

Av anaby - 12 oktober 2011 15:25

Har inte sovit riktigt bra imorse när jag kom hem från jobbet. Tyvärr har jag oroat mig för att vet. ska ringa och att jag skulle missa samtalet   men det gjorde han inte så då kunde jag slappna av och sova vidare en stund till 

T stog inne i paddocken när jag vaknade.. så det var bara att gå ut och tvätta muggen och linda bakbenet med magneten.. Kan säga att idag var det ingen hård svullnad utan bara en mjuk  Det är första dagen sedan lördag som den är mjuk!! Han är INTE lindad nattetid endast på dagen.  Så det känns som om magneterna gör verkan  Det har absolut inte blivit värre eller mer!! 

Muggen ser riktigt bra ut på det "andra" bakbenet.....tyvärr har det blivit mer på frambenet istället  Men nu "kommer hjälp" imorgon eller på fredag. Ska bli skönt att få ett utlåtande!!!

T hade rullat sig rejält idag...såg ut som en "ler-inpackad-mammut"  Det blir att borsta upp honom imorgon när jag vaknar...orkade inte idag 

Han är väldigt pigg och glad..som vanligt...positiva häst  Och så otroligt glad när man pysslar och bryr sig om honom    

Det händer inte så mycket mer idag....ska jobba 1 natt till.. så jag ska snart rugga upp mig och fundera på middagen 

Kan säga att vi letade reda på motorvärmaren och sladden igår!! Vilket var tacksamt imorse när det hade varit -grader under natten Morgonpersonalen som kom och bytte av mig... hade inte haft någon motorvärmare under natten och fick stå och skrapa rutorna innan jobbet!!   Det är bara att inse att snart är vintern här med snö!!! Känns i och för sig rätt så bra...då blir det LJUSARE ute!! Tycker att det är så himla jobbigt när det är becksvart ute 

Nej, nu ska jag rugga upp mig!!

Ha en jättebra fortsatt onsdag em och kväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby     

 
 
Qodrofenia med ridtravare i fokus!

Qodrofenia med ridtravare i fokus!

12 oktober 2011 18:57

sv:jag gick och tittade på honom i dag och han ser inte så tokig ut remontnosgrimman ändå. Eller ja..Han ser ut som en ponny.=O just snyggt.. haha väldigt stor ponny på 167 cm i mankhöjd xD
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

anaby

13 oktober 2011 22:29

Låter väldigt trevligt med en stor ponny på 167 cm;) Han är säkert jättefin:D

Jag tyckte att T såg hemsk ut i remontnosgrimman först..han har ju så stort huvud;) Men ju mer man ser honom i den och "vänjer" sig så ser det bättre och bättre ut...Hi hi!! Kanske är för att han är så nöjd och trivs med nosgrimman som man upplever att det blir snyggare allt eftersom:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Ingen bild

Kerstin

12 oktober 2011 23:02

Jobb här med! Jobbigt när man ligger på aga..
Sv: Härligt att vi tycker så lika!! :)

anaby

13 oktober 2011 22:24

Man blir ju så orolig över ovissheten:( Men idag var vet. ute och nu har vi både fått behandlingar och bra prognos:D Så just nu känns allt toppen!!! Imorgon blir det en efterlängtad skrittur:D

Hi hi!! Väldigt trevligt att vi har samma smak:)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards