anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2011

Snart bädden för mig;) Hi hi!!

Av anaby - 13 oktober 2011 21:53

Jag har inte sovit mycket alls idag   Ca 1,5 timmar...brukar vanligtvis sova 3,5-4 timmar när jag "går av" mitt nattjobb. Men pga av att veterinären kom ut idag blev det lite kortare sovtid. Jag är dock väldigt tacksam att han kom idag   Dagen har gått i ett sedan jag steg upp!!! Jag och mamma åkte iväg till Apoteket för att hämta ut medicinen....dock var det bara Socatil som fanns hemma. Jag fick hjälp av en väldigt trevlig kvinna som gjorde en beställning på gelen på en gång!! Och trodde att den skulle komma till Apoteket vid 17.00 Jag skulle ringa och kolla innan jag åkte iväg en gång till 

Idag fyller jag år!! Hi hi!! Man blir ju tyvärr inte yngre  40-taggare + som man är och sakta men säkert närmar man sig 50  Det är några år kvar än...som tur är  

Av min kära man fick jag den bruna Uvex hjälmen 

  Annars har det inte blivit så mycket mer presenter förutom att jag och mamma handlade lite kläder idag...jättesnygga svarta byxor och några toppar  Sedan fick jag med mig en pyjamas hem...som var rosa  Kunde bara inte låta bli Har blivit mycket rosa den här månaden!!!!

Vidare till Rusta och handla lite förbrukningsvaror bla billigt och gott luktande duschcreme och lite annat där...bla en rosa fleecefilt för 10 kr Ett potentiellt blivande skrittäcke...hade jag tänkt Rosa-mani?? Nej, då...inte alls  

  När jag sedan kom hem stog T uppe vid huset så då passade det bra att linda på magneten på bakbenet en stund.

 

När magnetbehandlingen var klar smorde jag in muggen med Socatil   Hoppas verkligen att det ska funka med den nu!!! 

Gjorde iordning middagen och väntade tills jag skulle ringa Apoteket för att få veta om gelen kommit.  Kom fram på telefonen men tyvärr hade "budet" inte kommit med någon medicin. De erbjöd sig att ringa från Apoteket när leveransen kom fram  Klockan var 17.30 och de stänger 19.00...tar ca 20 min för mig att åka dit. Hinner äta middag och sedan ringer de från Apoteket 18.10 och säger att det bara är att komma och hämta gelen  Budet hade varit över 1 timme sen!!! Så blir det när man har mycket att göra...FÖR MIG BLEV DET STOR LYCKA ATT KUNNA HÄMTA UT OCH BÖRJA BEHANDLA MED GELEN IDAG ISTÄLLET FÖR IMORGON!!!

Hoppar in i bilen och skyndar iväg för att hämta gelen. Hem igen och sedan åkte jag och L-O och handlade mat på Willys...Pust!!! Sedan är ALLA "uppdrag" äntligen klara för idag  

Väl hemma fick vi trevligt besök och en fikastund 

Nu har jag just kommit hem från T. Tog bilen ner till stallet för att ÄNTLIGEN smörja in benet med gelen!!! Nu är alla "behandlingar" för mugg och svullnad insatta  Behandlingstiden är 10 dagar så nu håller jag bara tummarna att allt funkar som beräknat....    

Och nu väntar jag bara på att "John Blund" ska komma....det lär nog inte ta så lång tid efter jag lägger mig i soffan och chillar framför TV ..skulle jag tro 

Den bästa födelsedagspresenten idag är att min vet. kom ut och T fick börja behandlingarna  Att svullnaden på bakbenet  även hade en "bra prognos" är en stor bonus!!! Imorgon blir det en härlig skrittur   med vårt nya neonrosa dressyrschabrak  Bilder kommer  

Nu känner jag mig otroligt nöjd och glad...och trött  Blir en rejäl sovmorgon imorgon kan jag säga ...jag lär nog inte vakna i första taget  

Hoppas att ni har haft en jättebra torsdag!!

Sov gott!!!

Mvh anaby       

 
 
Kerstin

Kerstin

13 oktober 2011 22:29

GRATTIS!!

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

13 oktober 2011 22:31

Tack och bock!! Min yngsta son sa häromdagen att han tyckte att jag såg flera år yngre ut:D Hi hi!! Man blir ju rätt så partisk när det gäller mamma;)

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Qodrofenia med ridtravare i fokus!

Qodrofenia med ridtravare i fokus!

13 oktober 2011 22:45

Grattis på bemärkelsedagen!! =)) -<--@
Det ska föreställa en blomma det där sista ovan *skratt* en cyberpresent ;-)
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

anaby

14 oktober 2011 09:59

Tack och bock!! Vilken jättefin och ovanlig blomma:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Kerstin

Kerstin

14 oktober 2011 07:59

Sv: Ja, det skulle ju lika bra kunna gå åt skogen eftersom hingstar ändå alltid är hingstar. Men attans vad Prins kan nypa till när det behövs, mitt charmtroll fick sig en ordentlig åthuting igår när han inte flyttade dig för Prins.. Ha ha!!

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

14 oktober 2011 10:01

Det är nog tur att Prins är där och "håller ordning" på de små liven;) Hi hi!! Klart charmtrollet ska ha sig en åthuting när han inte lyssnar!!! Hi hi!! Det blir nog jättebra det där!! De är så fina allihopa:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Qodrofenia med ridtravare i fokus!

Qodrofenia med ridtravare i fokus!

14 oktober 2011 10:12

sv:Det är egentligen inte så mycket att hålla reda när man fått kläm på det.tar man det ett steg i taget så brukar det bli ganska begripligt till slut.
Man utgår från tabellvärden till att börja med sen får man justera och hålla koll på individen utifrån det.
Och visst är det så att många överskattar hästens tillägg för arbete.Därav valde jag att stapla upp det som jag gjorde i bloggen för att det ska bli lättare att överblicka.det finns även andra vägar att gå också .Men det är lättare att man där överskattar vad hästen faktiskt gör.så jag tog det så här så får man fler valmöjligheter och lättare att pricka in rätt för just sin häst.
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

anaby

14 oktober 2011 17:21

Precis som du säger då blir det nog lättare och lättare när man väl har börjat räkna:) Men till dess blir det nog lite huvudbry skulle jag kunna tänka mig;) Hi hi!!

Jättebra upplägg med tabellen med hästens arbete så att folk får se "skillnaden" och då är det lättare att uppskatta det verkliga arbetet för sin häst:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards