anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2011

Sol och fint väder!!! Ridtur och jobba natt:)

Av anaby - 16 oktober 2011 11:12

T står inne i paddocken och får sin dagliga magnetbehandling på bakbenet.  Passar även på att linda det andra bakbenet i samma veva så att han kan avlasta vilket ben han vill under tiden. Har sett bra ut när jag "tittat till" honom. Han brukar avlasta vilket ben som helst eller bara stå och vila som vanligt...när han inte betar gräs 

Idag blir det en lugnare dag här hemma. Jag ska plocka undan lite trädgårdsgrejer ute i rabatten och rida T idag  

Ska jobba i 2 nätter nu och sedan blir jag ledig i 2 nätter innan jag jobbar "de sista" 3 nätterna innan min långledighet börjar under v. 43    Den här "hellweeken" är den bättre av de 2 olika jag jobbar. Känns bra då jag fortfarande inte är 100  % pigg än efter förkylningen  

Nej, snart ska jag gå ut och ta bort magneterna och  öppna paddocken så att T kan beta i hela hagen och sedan fixa ute i rabatten!! Ridturen blir inte förrän vid middagstid när det är någorlunda lugnt på vägen  Idag har jag tänkt inviga BIB-martingalen!!! Den ser jättefin ut så jag är övertygad om att den passar men den är ju lite annorlunda mot en vanlig martingal  

 

Jag har även märkt att oavsiktligt har jag både haft hemma brun utrustning med mässingdetaljer och sedan köpt brunt med mässing?? Vet inte varför det blev så Jag hittade t.o.m tygelsnabbhakar i mässing till "hopptyglarna" Så det kan bli emellanåt  


Ha en fortsatt jättebra söndag!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Jenny

Jenny

16 oktober 2011 16:58

Hur verkar magneterna funka på hans ben? Hur yttrar det sig och hur länge har du på bandagen?

Mums för brunt läder och mässingsspännen! Snyggare blir det inte ;)

SV: Nej stor är hon inte, dock är det lustigt att hon ändå är större än Eyja fast Eyja har betydligt större hovar än Rósa, det ser lite lustigt ut!

Skönt att du trivs med nattskift! :) Jag antar att du haft tid att vänja dig vid det här laget?

http://islandstokan.bloggplatsen.se

anaby

16 oktober 2011 20:51

Magneten funkar väldigt bra på svullnaden på bakbenet!!! Tack vare magneten har både hårdheten gått bort och svullnaden blivit mindre:D Min veterinär sa att jag absolut skulle fortsätta att magnetbehandla svullnaden:D Både T och jag själv svarar väldigt bra på magneter. Jag köpte först och provade med en nackmagnet för att se hur han "svarade" på magneter. Sedan gick jag vidare med benmagneter och slutligen köpte jag ett magnettäcke. Jag är jättenöjd med alla mina magnetprodukter!! Jag brukar använda magneterna i ca 1 timme efter ridning. Sedan beror det lite på hur hårt jag har ridit...vilka magneter jag använder mig av. Det varierar från gång till gång. Nu när jag behandlar svullnaden i benet blir det 2 timmar. Det har funkat bra!!

Jag har även använt nackmagneten och en elastisk täckgjord att behandla knölar/svullnader på T:s rygg med gott resultat:D

När man vänjer in med magneter brukar man börja med 5 min och sedan öka tiden allt eftersom:)

Det visade sig efter lite koll i förrådet i källaren att jag mest hade brunt och mässing!!! Trodde att det var mest rostfritt;) Men som du säger är brunt och mässing...riktigt fint:D

Ibland hänger inte hovar och storleken i övrigt ihop;) Men det brukar inte göra så mycket ändå:)

Jag trivs jättebra med att jobba natt!! Jag är en riktig "nattskata" och är gärna uppe sent på kvällen;) Dock är det viktigt att man sover ordentligt både före, under och efter nattjobb. När jag "går av" mitt nattjobb sover jag max 4 timmar för att jag ska kunna "ställa om dygnet" och sova på natten igen. Många klarar inte av att stiga upp...och i ärlighetens namn så skriker kroppen verkligen...LIGG KVAR när väckaren ringer..men jag vet att om jag INTE stiger upp kommer jag inte att sova ordentligt på natten. Då mår kroppen RIKTIGT dåligt:( Så det är lika bra att "gilla läget" och masa sig ur sängen;) Hi hi!! Jag är ju van vid det här laget:) Dock har familjen ganska roligt åt mig emellanåt när jag har sovit lite och "gått av"...huvudet är inte på topp om jag säger så:S Ibland kan jag sitta och tokskratta åt småsaker:O De bara skakar på huvudet;) Tur att de är vana!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards