anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

Vinterhage och hö:)

Av anaby - 21 oktober 2011 18:24

Nu har jag fått hjälp av L-O att stänga igen mellan hagarna   Är en aning trögt att få igen järngrinden själv då den varit öppen sedan början på juni  Så nu står T inne i vinterhagen och är konvalecens hela helgen      

Jodopaxomslaget sitter kvar fortfarande!!! Ska dock ner och byta om en stund så att jag är säker på att det kommer att sitta hela natten. När T kom travande mot mig när vi skulle stänga grinden tyckte jag mig knappt se någon ojämhet eller hälta!!! Förmodligen hjälper jodopaxomslaget till och mjukar upp så att det inte stramar så mycket längre 

Jag har fyllt på vatten och hö i bägge höhäckarna. Så nu klarar T sig med mat över helgen  Han kommer att få stå inne i vinterhagen hela helgen så får jag se hur han verkar på måndag morgon...om jag ev. öppnar upp mellan hagarna då eller om det blir stängt tills utbyggnaden är klar lite senare i december.  Blir lättare för mig att byta jodopaxomslag x 2 och hålla det rent under helgen om han INTE är inne i skogen och trampar runt  

Nu har jag öppnat och rivit ut årets första höbal!!! Den var helt torr och den såg väldigt bra ut Vi har slagit gräset och vänt det x flera själva och sedan har "Mamma Mu" plastat in balarna till mig  Känns jättebra när man "får bestämma själv" hur länge det ska torka och när det ska vändas. Kan ju inte bli annat än bra då  Är väldigt nöjd med höet hittills  Jag ska packa hösäckar på söndag så att jag har färdiga när det behöver fyllas på under nästa vecka. Jag tycker om att "ligga lite före" med planeringen  

Ska gå och göra iordning kraftfoder för helgen....blir bara hälften då han går i en mindre hage nu  

Nej, dags att lägga på en rem!!! Ska rugga upp mig innan jag åker iväg till jobbet också!!! Har nu "bara" 2 nätter kvar att jobba innan långledigheten börjar 

Ha de gott så länge!!

Mvh anaby  



   

 
 
Kerstin

Kerstin

22 oktober 2011 06:56

Hoppas svullnaden håller sig nere.

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

22 oktober 2011 17:19

Svullnaden i bakbenet verkar har stabiliserat sig och är idagsläget minimal:D Känns riktigt bra!!!

Får se hur det ser ut med såret på frambenet imorgon men det verkar bättre idag. Lite svullen så klart men om vi slipper inflammation så lär nog svullnaden lägga sig under veckan...jag håller tummarna!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards